اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سال گذشته 1615 جواز تأسیس صنعتی صادر شد/ فارس رتبه 8 کشوری را در اشتغال دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، از صدور یک هزار و 615 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 135 هزار میلیارد ریال در سال گذشته در این استان خبر داد.

سال گذشته 1615 جواز تأسیس صنعتی صادر شد/ فارس رتبه 8 کشوری را در اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریبرز رضازاده صبح امروز در نشست خبری عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: در بخش صنایع استان در سال گذشته تعداد یک هزار و 615 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 135 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 25 هزار نفر با هدف توسعه سرمایه‌گذاری صادر شد.

وی افزود: جواز‌های تأسیس صنعتی صادرشده در زمینه‌ محصولات کانی غیرفلزی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در مدت‌زمان مذکور تعداد 296 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری بیش از 29 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

رضازاده با بیان اینکه در سال گذشته با صدور 296 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی تعداد سه هزار و 465 نفر فرصت شغلی ایجاد شد، تصریح کرد: این واحدها درزمینه‌ی رشته‌های مختلف صنعتی با عناوین محصولات غذایی و آشامیدنی، سایر محصولات کانی غیرفلزی و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

وی ادامه داد: در بین پروانه‌های صنعتی صادره سال گذشته در استان، بخش محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی بیشترین سهم را در بین صنایع داشته و ازنظر اشتغال نیز، بخش محصولات از لاستیک و پلاستیک از کل اشتغال استان دارای بیشترین میزان  اشتغال در بین کل صنایع است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز از صدور 38 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در سال 97  خبر داد و مطرح کرد: تعداد 38 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با ظرفیت استخراج اسمی بیش از یک‌ میلیون و 142 هزار تن و ذخیره قطعی یک‌ میلیون و 467 هزار تن صادر شده است.

رضازاده بابیان این‌که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از 390 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است، عنوان داشت: با بهره‌برداری از این معادن برای 323 نفر فرصت زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی در این مدت تعداد پروانه اکتشاف صادرشده در استان را 73 فقره عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 38 فقره گواهی کشف با تُناژ ذخیره قطعی 24 هزار و 608 تن صادرشده که از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی‌شده در کشور 23  نوع آن در استان  فارس برداشت می‌شوند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: در زمینه‌ خدمات فنی و مهندسی تعداد 13 فقره جواز تأسیس و تعداد یک  فقره پروانه واحد فنی و مهندسی در سال  گذشته صادر شده و همچنین در زمینه‌ طراحی و مونتاژ آسانسور صدور 4 فقره پروانه بهره‌برداری در این مدت داشتیم.

رضازاده عنوان کرد: استان با  4 هزار و 351  واحد صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری حدود 102 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 100 هزار و  705  نفر از نظر تعداد واحد صنعتی در  رتبه 4 و از نظر اشتغال در رتبه 8 و ازنظر سرمایه‌گذاری در جایگاه 13 قرار گرفته است.

وی با اشاره به عزم دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا بر اساس برنامه‌های تولید و اشتغال بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 باهدف کاهش نرخ بیکاری، گفت:  با ثبت‌نام متقاضی  در سامانه بهین یاب، بخشی از این تسهیلات از محل تبصره 18  علاوه بر کمک‌های بلاعوض، دارای یارانه سود  12 تا 14 درصد بین مناطق  محروم، غیرمحروم  موردمحاسبه و در ردیف پرداخت  قرار می‌گیرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان فارس خاطرنشان کرد: این بودجه در نوسازی صنایع و طرح‌های نیمه‌تمام  باهدف اشتغال تخصیص داده‌شده که هم در توسعه استان و هم  در اشتغال‌زایی جوانان مؤثر است.

انتهای پیام/76024/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول