اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی خاورمیانه در ساوه

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی خاورمیانه با ظرفیت سه هزار مگاوات و با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 500 میلیون یورو در ساوه خبر داد.

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی خاورمیانه در ساوه

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک رونق اقتصادی و تولیدی در سال جاری را از برنامه‌های اصلی در شهرستان ساوه دانست و بیان کرد: با افرایش تعداد واحدهای تولیدی، جذب شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، انجام پروژه‌های مهم ملی و ارتقای تولید محصولات کشاورزی در سال جاری قرار است اقتصاد و تولید در شهرستان رونق یابد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور در ساوه مستقر هستند، تصریح کرد: ساوه با وجود شهرک‌های صنعتی این ظرفیت را دارد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ همچون رنو فرانسه را جذب کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای پروژه رنو به دلیل تحریم‌ها در ساوه متوقف شد و امید است با پایان تحریم‌ها فعالیت این شرکت مجدد جریان یابد.

منصوری از احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی در خاورمیانه با ظرفیت سه هزار مگاوات و با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 500 میلیون یورو در ساوه خبر داد و اظهار کرد: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه با تولید سه هزار مگاوات برق و در زمین شخصی به مساحت چهار هزار هکتار احداث خواهد شد.

وی افزود: با فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های نیروگاه خورشیدی همچون برق و انرژی می‌توان ظرفیت تولید برق را سه برابر افزایش داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی کاهش سود بانکی را عامل رونق تولید در کشور دانست و اظهار کرد: با اصلاح سود بانکی و کاهش آن در سطح کلان می‌توان شاهد رونق اقتصادی و تولید در کشور بود.

منصوری ارتقای تولید در حوزه کشاورزی را از دیگر برنامه‌های این شهر در سال جاری دانست و تصریح کرد: با بهره‌گیری علمی، آشنایی کشاورزان با شیوه‌های روز کشاورزی و افزایش سهمیه آب باغ‌ها و مزارع زمینه تولید باکیفیت محصولات کشاورزی مانند پسته و انار فراهم خواهد شد.

وی گفت: بر اساس تدابیر اندیشیده شده و اقدامات انجام‌شده با افزایش میزان تولید محصولات باغی همچون انار و پسته شاهد افزایش صادرات این دو محصول در سال جاری خواهیم بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی کاوه، غرق‌آباد، پرندک، نوبران و زاویه محل جذب سرمایه‌گذاران داخلی است، تصریح کرد: با توجه به جذب سرمایه‌گذاران داخلی در منطقه حداقل در ماه یک کارخانه بزرگ و چند واحد تولیدی کوچک احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری بیان کرد: با توجه به فعالیت‌ واحدهای تولیدی و صنعتی و استقرار کارخانه‌های بزرگ و کوچک تازه تأسیس، ساوه با کاهش و یا تعدیل نیرو روبرو نبوده است.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید آرامش را به جامعه تزریق خواهد کرد، اظهار کرد: اگرچه باوجود تحریم‌ها واحدهای تولیدی و صنعتی با سختی روبرو هستند اما این رونق تولید می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالیت شرکت‌های صنعتی و تولیدی باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن با ترسیم برنامه‌های تحریم به دنبال آن است تا مردم را مأیوس کند، اما در سال جاری باهمت و تلاش جهادی در عرصه تولید مقابل این حربه دشمن خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول