اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بارندگی‌های «درمیان» خسارتی نداشت/ تخلیه روستای سراب قهستان

فرماندار درمیان گفت: در پی بارش‌های رگباری و وقوع رواناب بخشی از روستای سراب قهستان شهرستان درمیان تخلیه شد.

بارندگی‌های «درمیان» خسارتی نداشت/ تخلیه روستای سراب قهستان

محمد بشیری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان، اظهار داشت: با  ورود سامانه بارشی به شهرستان درمیان و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی 30 دستگاه اجرایی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه آماده‌باش فرمانداری درمیان و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان از روز گذشته آغاز شده، تصریح کرد: تا پایان هفته جاری مدیران و مسؤولان حق خروج از شهرستان را ندارند.

فرماندار درمیان با اشاره به بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در شهرستان نهبندان، اعلام کرد: خوشبختانه این بارندگی‌ها هیچ‌گونه خسارتی نداشته است.

بشیری‌زاده با اشاره به بارش‌های 24 ساعت گذشته در سطح شهرستان، مطرح کرد: بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در قهستان و گزیک سبب ایجاد سیلاب شد اما این سیلاب با حضور دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه روستای سراب قهستان دارای 86 خانوار (271 نفر جمعیت) است، عنوان کرد:در پی بارش‌های رگباری و وقوع رواناب20 تا 30 خانواده روستای سراب قهستان شهرستان درمیان که در مسکن آن‌ها در جوار رودخانه قرار داشت، تخلیه شد.

فرماندار درمیان در خصوص آخرین وضعیت شهرستان درمیان، اعلام کرد: هم‌اکنون بارندگی‌ها در سطح شهرستان ادامه دارد و سیل از سه مسیر روستای اسکندر، گزیک و قهستان در جریان و وضعیت عادی است.

بشیری‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه بارندگی‌ها تاکنون در شهرستان درمیان خسارتی بر جای نگذاشته است، اضافه کرد: در راستای خطرات سیلاب احتمالی اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع به کشاورزان و عشایر شهرستان انجام و بازدید از کلیه مسیل‌ها، روخانه‌ها و نقاط پرخطر نیز انجام شده است.

وی از شناسایی مناطق و روستاهای در معرض سیل خبر داد و  خاطرنشان کرد: برخی از خانوارهایی که در ۱۰ روستای درمیان در معرض سیل قرار داشتند خانه‌ها را تخلیه کرده و به محل امنی رفته‌اند.

انتهای پیام/69039/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول