اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف وارد دمشق شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی سیاسی وارد دمشق شد.

ظریف وارد دمشق شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی سیاسی و در ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و منظم بین مقامات کشورمان با مقامات سوریه وارد دمشق شد.

 

 

وزیر خارجه علاوه بر رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه سوریه، مهمترین موضوعات فیمابین در روابط دوجانبه، از جمله تفاهمات روسای جمهور دو کشور را پیگیری خواهد کرد.

هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه است.

ظریف در این سفر ضمن دیدار با بشار اسد رئیس جمهور، با عماد خمیس نخست‌وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

 

 

زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) از دیگر برنامه‌های ظریف در سفرش به دمشق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از سوریه به ترکیه سفر خواهد کرد.

سفیر سوریه در تهران هشتم اسفند ماه سال گذشته (1397) در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی ابلاغ کرد.

بشار اسد روز دوشنبه ششم اسفند ماه سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد ظریف آخرین باری که به دمشق سفر کرده بود، 12 شهریور ماه 1397 بود و ولید المعلم همتای سوریه‌ای او نیز 16 بهمن 1397 به تهران آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول