اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه نوشیروانی بابل

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: با اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی امسال دانشگاه صنعتی نوشیروانی میزبان دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شود.

اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی  در دانشگاه نوشیروانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، جواد واثقی ظهر امروز در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه با تبریک ایام و تسلیت جانباختگان سیل اخیر در کشور، اظهار کرد: تاکنون کشور چنین حادثه بزرگی را به این وسعت تجربه نکرده بود لذا ضروری است همه آحاد جامعه برای کاهش آلام سیل‌زدگان مشارکت جدی و مستمر داشته باشند.

وی به ایجاد کمپ جمع‌آوری کمک از سوی دانشجویان برای سیل‌زدگان در داخل دانشگاه خبر داد و افزود: اعزام اساتید به مناطق سیل‌زده و کمک مالی مستمر به افراد سیل‌زده از جمله اقدامات دانشگاه صنعتی نوشیروانی در این وضعیت بحرانی است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به ضرورت مدیریت بحران در قبل، حین و بعد حادثه اشاره و تصریح کرد: گرچه با مدیریت صحیح قبل از بحران جلوی حادثه گرفته نمی‌شد و هیچ کشوری چنین توانمندی را ندارند اما قطعا خسارت وارده کاهش چشمگیری داشت.

واثقی خاطرنشان کرد: دانشگاه آمادگی دارد در صورت ارجاع کار از سوی مجموعه‌های مختلف از ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات استفاده کند و این مهم زمانی محقق می‌شود که تعامل و اعتماد به دانشگاه بیشتر شود.

این مسؤول با اشاره به کسب رتبه نخست دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور براساس رتبه بندی موسسه تایمز را از افتخارات دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: حاصل این موفقیت ارتباط با دانشگاه‌های معتبر دنیا و ایجاد تفاهم‌نامه بوده لذا در سال جدید این موقعیت را حفظ و ارتقاء داده و رشد را متوازن‌تر خواهیم داشت.

وی به ضرورت توسعه فضای فیزیکی دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: با وجود کمبود اعتبار اما پروژه توسعه دانشگاه در بخش ضلع شرقی برای ساختمان کتابخانه مرکزی و ساختمان برق پیشرفت خوبی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از عقد تفاهم‌نامه مختلف با دانشگاه‌های خارج کشور خبر داد و گفت: به دنبال اجرایی شدن این تفاهم‌نامه بوده و قطعا در آینده جزو دانشگاههای بین‌المللی هستیم.

وی ادامه داد: طرح‌های اجرایی دانشگاه نیازمحور است اما کار پژوهشی هم انجام می‌دهیم.

واثقی محدودیت فضای فیزیکی دانشگاه، محدودیت منابع مالی، مشکل تخصیص و عدم پرداخت معوقات را از مشکلات دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی آمادگی دارد برای حل مشکلات حوزه شیرابه، خسارت ناشی از زلزله، ترافیک، شهرسازی، توسعه شهری، استانداردسازی، نمای شهری، تولید برق در وزارت نیرو، گردشگری، استفاده از انرژی نو در شهرستان همکاری داشته باشد.

به گزارش فارس؛ دانشگاه صنعتی نوشیروانی 200 نفر اعضا هیأت علمی و دارای 6 هزار دانشجو بوده که هزار و 600 نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد، 300 نفر در مقطع دکتری و 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/86040/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول