اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جلوگیری از ورود 203 تن گوشت آلوده به بازار اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در سال گذشته از ورود 203 تن گوشت آلوده به سطح بازار جلوگیری شد و همچنین 250 تن محصولات پروتئینی آلوده نیز از سطح مغازه‌های شهر جمع‌آوری شد.

جلوگیری از ورود 203 تن گوشت آلوده به بازار اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهرام موحدی امشب در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه دام و طیور و دامپزشکی اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای ملاقات فعالان صنعتی و ارائه آخرین دستاوردها به‌منظور رشد هر چه بیشتر آن صنعت است و آشنایی این فعالان با یکدیگر، موجب رونق هر چه بیشتر کسب‌وکارها می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: صنعت دام و طیور، بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت است و گردش مالی مرغداری‌های کشور سالانه 135 هزار میلیارد تومان بوده و این عدد برای محصولات دامی بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دامپزشکی در ایران حدود یک قرن قدمت دارد و قانون سازمان دامپزشکی نیز در سال 1350 به تصویب رسیده است.

موحدی یادآور شد: نتایج عملکرد دامپزشکان در صنعت دام و طیور و سلامت مردم بسیار قابل توجه بوده اما از دیده‌ها پنهان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان متذکر شد: سازمان دام‌پزشکی وظایف متعددی دارد که نظارت بر کشتار در کشتارگاه‌ها، نظارت بر سلامت پرورش دام و طیور و آبزیان و واکسن زدن به حیوانات ولگرد بخشی از این فعالیت‌هاست.

وی تأکید کرد: استان اصفهان دارای 32 کشتارگاه دام و 18 کشتارگاه طیور است و در پی بازرسی سخت‌گیرانه و مستمر سازمان دامپزشکی بر این کشتارگاه‌ها، در سال گذشته از ورود 203 تن گوشت آلوده به سطح بازار جلوگیری شد و همچنین 250 تن محصولات پروتئینی آلوده نیز از سطح مغازه‌های شهر جمع‌آوری شد که استفاده هر گرم آن برای مردم می‌توانست تبعات زیان باری داشته باشد.

موحدی همچنین تصریح کرد: همه این اتفاقات به دلیل وجود دانش کافی تولیدکنندگان اصفهانی حاصل شده و استان اصفهان در این حوزه جزو برترین استان‌های کشور است.

انتهای پیام/63062/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول