اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

۴۶ میلیون نیروی جوان کشور گام دوم انقلاب را با هوشمندی بردارند

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: 46 میلیون نیروی جوان گام دوم انقلاب را که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند با خردمندی،‌ هوشمندی،‌ مردم‌داری و مردم‌یاری و ولایتمداری طی کنند.

۴۶ میلیون نیروی جوان کشور گام دوم انقلاب را با هوشمندی بردارند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، جشنواره «جوان سرباز» با حضور سربازان منتخب سپاه،‌ ارتش،‌ ناجا و وزارت دفاع در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در این مراسم با درود و سلام بر جوانانی که با عشق و فداکاری و روحیه مردم‌یاری و مردم‌داری در سیل اخیر خدمت کرده و می‌کنند و بدون توجه به اینکه نیروی وظیفه هستند یا افسر یا تحصیل‌ کرده، بیل و فرغون را به دست گرفته و به مردم امداد‌رسانی می‌کنند، اظهار داشت: عملکرد سربازان وظیفه،‌گروه‌های جهادی و سایر افراد و جوانان در سیل اخیر نشان دهنده فهم،‌ شعور و عطوفت آنهاست. 

وی با بیان این مطلب که خداوند بهترین ملت و جوانان را به ما عطا کرده است گفت: 53 درصد جوانان ما زیر 30 سال سن دارند و این فرصت بزرگی است برای کشور ما که این تعداد نیروی جوان دارد. 

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر این مطلب که وجود جوانان برای کشور یک فرصت است، تصریح کرد: ای کاش دست‌اندرکاران مدیریت کلان کشور از قدرت عظیم جوانان در صحنه‌های رونق تولید، بخش‌های خصوصی،‌دولتی و خدماتی استفاده می‌کردند. 

وی گفت: جوانان و دانشگاهیان امروز ما جوانانی بهتر از من جوان دیروز هستند چرا که ما سکه‌های نیم پهلوی هستیم و شما جوانان امروز سکه‌های بهار آزادی؛ 30 ساله‌ها و 40 ساله‌ها که جوانان قدیم هستند در این 40 سال کشور را حفظ کرده و دفاع جانانه کردند اما حالا نوبت شما است. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  اعلام کرد: شما 46 میلیون نیروی جوان باید گام دوم انقلاب را که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند، با خردمندی،‌ هوشمند،‌ مردم‌داری و مردم‌یاری و ولایتمداری طی کنید چرا که می‌خواهیم قدرت اول دفاعی، امنیتی و ... در منطقه شویم؛ البته درست است که در ابعادی مشکل داریم مثل مسأله اقتصادی اما قدرت فکری توانمند و سرزمین بزرگی که داریم می‌تواند ما را به سرانجام برساند. 

وی اعلام کرد: خدای ناکرده اگر خطری به وقوع بپیوندد شما جوانان نیروی وظیفه بهتر از جوانان قدیم در حوادث سینه سپر خواهید کرد البته خطری به عنوان دفاعی و تهاجمی را بعید می‌دانم که زودهنگام پیش آید اما مهم‌ترین خطر موجود بحث‌های اقتصادی و مسائل طبیعی همچون سیل و اخیرا مواردی مثل ملخ‌ها است که پیش آمده است. 

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی ادامه داد: ما می خواهیم قدرت اول و برتر منطقه غرب آسیا در عرصه های مختلف دفاعی ، امنیتی، علمی و ... باشیم، البته از نظر من هم اکنون قدرت برتر منطقه هستیم اما لازم است تلاش هایمان را مضاعف کنیم.

وی ادامه داد: ما ملتی با فرهنگ و تمدن دیرینه ، شجاع و خردمند هستیم و امروز بزرگ ترین سرمایه ما جوانان هستند، جوانانی که مطمئنم اگر خطری برای کشور پیش بیاید بهتر از جوانان قدیم، برای امنیت و آرامش کشور سینه سپر می کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: از نظر بنده فلسفه خدمت سربازی، آماده سازی جوانان برای آینده و مدیریت کشور بوده و لازم است که از ظرفیت بی بدیل جوانان در عرصه های مختلف بهره ببریم.

وی تأکید کرد: دوران سربازی باید دوران آماده سازی و مهارت آموزی به ویژه در حوزه اقدامات جمعی و تیمی باشد.

سرلشکر رحیم صفوی یادآور شد: در 5 سال اخیر55 هزار موضوع تحقیقی را جوانان دانشگاهی در قالب نیروهای مسلح اجرایی و پیاده سازی کردند ، بنابراین باید بدانیم آینده کشور به دست جوانان عزیز این مرز و بوم است.

وی  از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین جشنواره جوان سرباز به ویژه  از تلاش ها و اقدامات شایسته سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی برای میزبانی شایسته این جشنواره تقدیر و تشکر کرد و خطاب به فرماندهان و سربازان شرکت کننده در جشنواره جوان سرباز، اظهار داشت :نگاه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به خدمت سربازی یک نگاه تحولی است، مقام معظم رهبری خدمت سربازی را دوران رشد و تعالی جوانان تلقی فرمودند.

دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: سالانه به طور متوسط 400 هزار نیروی وظیفه وارد نیروهای مسلح می شوند که دوران مقدس سربازی را طی کنند، از این میزان بیش از 150 هزار جوان سرباز تحصیلات دانشگاهی دارند .

این مقام مسئول با اشاره به ایفای نقش سربازان وظیفه در نیروهای مسلح، سازمان های دولتی، برخی وزارتخانه ها و ... خاطر نشان کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، سالانه 40 هزار نیروی وظیفه با عنوان امریه به سازمان های دولتی معرفی و از سوی دیگر در سال 2 هزار و 205 سرباز نخبه توسط بنیاد ملی نخبگان به نیروهای مسلح  اعزام می شوند که این جوانان عزیز پروژه های ملی، استانی ، تخصصی و ... را دنبال می کنند.

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان های کشور خاطر نشان کرد: ده ها هزار نیروی وظیفه از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع به کمک عزیزان آسیب دیده از سیلاب در استان های گلستان، لرستان و خوزستان شتافتند و این جوانان عزیز با عشق، تلاش، روحیه جهادی، مردم یاری و مردم داری کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول