اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تدابیر ویژه‌ای برای پیشگیری و کنترل قاچاق آرد اندیشیده شود

فرماندار اراک گفت: در راستای پیشگیری و کنترل قاچاق آرد و گندم در استان باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

تدابیر ویژه‌ای برای  پیشگیری و کنترل قاچاق آرد اندیشیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین بختیاری صبح امروز در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: تا زمان تحویل گندم ۳ ماه فرصت است که در راستای پیشگیری و کنترل قاچاق آرد و گندم در استان باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: میزان نرخ گندم از سوی دولت ۱۷۰۰ تومان اعلام شده، این در حالی است که دلالان، دو برابر نرخ دولتی به کشاورزان پرداخت می‌کنند که انتظار می‌رود در کمیسیون قاچاق کالا به صورت کارشناسی به این مهم پرداخته شود.

فرماندار اراک با یادآوری قاچاق دام زنده از کشور در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالای آرد و نان و موضوع حاکمیتی بودن آن باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص لحاظ شود تا همچون سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای در کشور مواجه نشویم.

دوگانگی در نرخ خرید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز اظهار داشت: در سال جاری با توجه به افزایش سطح زیرکشت محصولات شاهد افزایش تولید گندم تحویلی به سیلوها در استان خواهیم بود.

مجید آنجفی افزود: در شرایط عادی میزان تولید گندم ۴۵۰ هزار تن و ۳۷۵ هزار تن میزان گندم تحویلی است اما در حال حاضر شرایط خرید گندم در کشور، عادی نیست چراکه از سوی دولت یک نرخ و از سوی دلالان نرخ متفاوتی اعلام شده است که در این خصوص مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به نرخ جو و علوفه در کشور گفت: در هیچ کشوری نرخ جو و علوفه گران‌تر از گندم نیست اما در کشور ما میزان نرخ جو و علوفه ۲۱۰۰ تومان و بیش از نرخ ۱۷۰۰ تومانی گندم است که انتظار می‌رود راهکارهای ویژه‌ای در این خصوص ارائه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: نمی‌توان مانع فروش گندم از سوی کشاورزان به دلالان شد اما می‌توان مانع قاچاق گندم در استان شود.

آنجفی تصریح کرد: میزان نرخ گندم از سوی دولت ۱۷۰۰ تومان است و این در حالی است که از سوی دلالان نرخ بین دو هزار تا ۲۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده و پیش‌خرید می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته نحوه پرداخت نرخ گندم به کشاورزان ۵۰ درصد در زمان تحویل و مابقی سه ماه بعد بود.

ارسال ۳۵۰ کیلوگرم برنج به مناطق سیل‌زده

سرپرست اداره کل اموال تملیکی استان نیز در این نشست گفت: به منظور یاری‌رساندن به سیل‌زدگان توسط اموال کمک‌هایی به هلال‌احمر ارسال شد تا در اختیار مردم سیل‌زده قرار گیرد.

امیر محمدپور افزود: ۳۵۰ کیلوگرم برنج، هزار و ۵۵۰ تخته پتو، دو هزار جفت کفش، جوراب، پاپوش و کلاه کاپشن و ژاکت هزار عدد، پیراهن و تی‌شرت ۵ هزار عدد، پوشک بچه ۱۷۰۰ بسته، لباس زیر زنانه و مردانه‌ ۱۰ هزار به میزان ۱۰ تن (۴ کامیون) اقلامی بود که از سوی اداره اموال و تملیکی استان بارگیری و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول