اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی/ پذیرش دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

دربسته خبری امروز خبرهایی از اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی، نشست «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نظریه نظام انقلابی»، پذیرش دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مقطع دکتری تخصصی و برگزاری مسابقات ورزشی خواهران سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی منتشرشده است.

اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی/ پذیرش دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی، نشست «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نظریه نظام انقلابی»، پذیرش دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مقطع دکتری  تخصصی و برگزاری مسابقات ورزشی خواهران سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی اخبار شهرستان‌های خراسان رضوی است که دربسته امروز منتشرشده است.

اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن از اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال جاری به خراسان رضوی خبر داد و گفت: به‌زودی سهمیه هر شهرستان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ابلاغ می‌شود.

 حبیب‌الله آسوده  اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی با پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، زمینه ایجاد 9 هزار و 500 شغل برای مددجویان تحت پوشش فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه 11 درصد جمعیت استان که حدود 216 هزار خانوار را شامل می‌شود تحت پوشش کمیته امداد هستند، یادآور شد: از ابتدای شروع طرح خودکفایی در سطح استان، تاکنون بیش از 108 هزار طرح اجراشده، که منجر به ایجاد 150 هراز نفر شغل شده است، به‌طوری‌که دریافت‌کنندگان این تسهیلات پس از یک دوره سه تا 5 ساله و رسیدن به مرحله درآمد از پوشش و حمایت امداد خارج می‌شوند.

محور قرار گرفتن خواست انسان، عقلانیت را به اسارت خواهد گرفت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در نشست«تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نظریه نظام انقلابی» که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: جامعه و نظام اجتماعی که خصوصیت انقلابی گری دارد باید به علم اجتماعی هم برسد و سؤال اینجاست که آیا این میزان از عقلانیت در جامعه مدرن امروز وجود دارد؟!

حجت‌الاسلام حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به ‌اینکه عقلانیت در ارتباطات انسان بروز یافته، آمد و شُدَش دارای زمینه‌های تاریخی است.

وی بابیان این موضوع که طی 100 سال اخیر عقلانیت و علم تغییراتی داشته است؛ ابراز کرد: در فرهنگ غرب مفهوم عقل تغییر کرده و عقلی پدید آمده که به آن، عقل روشنگری گفته می‌شد، که البته پدید آمدن این نوع از عقل، خود دارای زمینه‌های تاریخی است.

رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی به مفهوم نقل پرداخت و ضمن اشاره به این مطلب که در جهان اسلام نقل، اعتبار خود را از وحی اخذ می‌کند، گفت: دِکارت با کنار گذاشتن عقل شهودی و وحی، نقل را هم کنار می‌گذارد.

وی بابیان اینکه در جامعه غربی، ارزش برساخته از انسان است و همین انسان، خود برساخته از کار خودش و درگرو کاری است که خود آن را ساخته است، بیان کرد: به دلیل همین تفکر است که غربی‌ها  پس از مدتی نتیجه گرفتند، حقیقتی وجود ندارد و همین سبب شد با همه‌چیز کنار آیند.

پارسانیا تأکید کرد: تمدن اسلامی، تمدن ایدئولوژیک نیست، بلکه کاملاً علمی و معتقد است تمام رفتارها و کنش‌ها در حاشیه یک حقیقت شکل می‌گیرد و چنانچه احترام به انسانیت مطرح است، این امر به‌عنوان یک حقیقت مطرح می‌شود و چنانچه وفای به عهدی هست، به دلیل حق بودن آن است و خلاف آن نادرست است، بنابراین چنانچه در مواجهه با دیگران، کُنشی داریم باید این کُنش عقلانی باشد.

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مقطع دکتری  تخصصی  دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه بین‌المللی از بین داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری(Ph.D) سال 98، در رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی به شیوه آموزشی- پژوهشی دانشجو پذیرش می‌کند.

پذیرش دانشجو در این رشته ویژه برادران و خواهران است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید کد رشته محل 5498 را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

انتساب این دانشگاه به آستان قدس رضوی، اعطای وام  صندوق رفاه به دانشجویان متقاضی، تقسیط شهریه از نیمسال اول، بهره‌مندی از فضای مناسب خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی، اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج و عتبات عالیات ازجمله امتیازاتی است که در این دانشگاه به دانشجویان در مقطع دکتری اعطا می‌شود.

پذیرش در این رشته به‌صورت آموزشی- پژوهشی است و داوطلبان پس از انتخاب رشته و بررسی سازمان سنجش آموزش کشور برای مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) به دانشگاه معرفی می‌شوند.

سپاه با پشتیبانی مردم کار جهادی می‌کند

مسؤول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی خواهران سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی بابیان اینکه سپاه و بسیج امروز در میدان در حال خدمت است، گفت: سپاه بدون بسیج کاربردی ندارد و شما هستید که این حضور شرافتمندانه را رقم می‌زنید.

سرهنگ سید جواد کمالی با تأکید بر اینکه بانوان در هشت سال دفاع مقدس اگرچه در جبهه‌ها حضور نداشتند، اما در پشت جبهه‌ها حمایت و پشتیبانی کردند، ادامه داد: سپاه همواره مورد هجمه بوده است، داعش برنامه تسخیر ایران را داشت، سوریه و عراق بهانه بود.

وی افزود: در حادثه سیل سپاه و ارتش ما در میدان بودند، سپاه از خود چیزی ندارد با پشتیبانی مردم کار جهادی می‌کند، سپاه به‌عنوان خادم به مردم خدمت می‌کنند.

در ادامه معاون خواهران حوزه بسیج ادارات کل شهید رجایی نیز گفت: یکی از ارکان اصلی ما در بسیج حلقه‌های صالحین است.

طاهره عرفانیان افزود: حلقه‌های صالحین اگر به‌صورت منطقی و درست برگزار شود، موجب بصیرت افزایی مدنظر رهبری است.

توجه به آموزه‌های دینی نقطه تمایز ارتش ایران با دیگر کشورهای دنیا است

رئیس عقیدتی-سیاسی تیپ 277 شهید تولایی قوچان عصر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه تمام فعالیت‌های آموزشی در حوزه فرهنگی برای قرار گرفتن در زیر پرچم اسلام، امام و رهبری است، گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌های جهان در این مسئله است که ارتش ایران در کنار آموزش‌های نظامی به دنبال آموزه‌های دینی و قرآنی نیز هستند.

حجت‌الاسلام حسین قاسمی با یادآوری این موضوع که نهاد عقیدتی و سیاسی در ارتش به دنبال آموزش این مسئله مهم بوده و کارهای فرهنگی را انجام می‌دهد، بیان کرد: باگذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز آموزش قرآن، مفاهیم، احکام شرعی، نهج‌البلاغه و تفسیر و حتی آموزش‌های سیاسی توسط این نهاد در بدنه ارتش صورت می‌گیرد.

وی وظیفه سازمان عقیدتی و سیاسی را واکسینه کردن نیروها در برابر شبهات موجود در جامعه و افزایش بصیرت دانست و تأکید کرد: امروز برای مصون ماندن در برابر تهدیدات خاموش دشمن در سطح جامعه کلاس‌های روانشناسی، اعتقادی، اخلاق و غیره علاوه بر نیروها برای خانواده‌های آنان نیز برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ 277 شهید تولایی قوچان هم بابیان اینکه ارتش، سپاه، نیروهای مردمی و روحانیت نقش اساسی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده‌اند، گفت: امروز استکبار جهانی و برخی سران مرتجع عرب از شکست‌های پی‌درپی در جبهه مقاومت و همدلی نیروهای مسلح و مردم در سیل اخیر عصبانی هستند.

محمد غفاری با تأکید بر این مطلب که اقتدار نیروهای مسلح سبب شده دشمن جرأت حمله به جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد، بیان کرد: تیپ 277 شهید تولایی یا همان تیپ 2 سابق لشکر 77 یکی از یگان‌های برجسته ارتش و صاحب‌نام در دوران انقلاب و پس‌ازآن به شمار رفته و افتخارآفرینی‌های فراوانی را به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول