اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیران به هیچ وجه از رسانه‎ها شکایت نکنند /در بحث سیل خدا به ما رحم کرد

استاندار آذربایجان‎شرقی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به اتفاقات اخیر بازی تیم تراکتورسازی و شایعات منتشر شده در فضای مجازی گفت: مدیران به هیچ وجه از رسانه‎ها شکایت نکنند؛ رسانه‎ها هم باید به صحت و سقم اخبار انتشاری دقت داشته باشند.

مدیران به هیچ وجه از رسانه‎ها شکایت نکنند /در بحث سیل خدا به ما رحم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در اولین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان در سال 98 اظهار کرد: شان جلسات شورای برنامه‎ریزی در کشور بیشتر تقسیم اعتبار و تخصیص بودجه است و در سیاستگذاری کمتر نقش ایفا می‌کند؛ چرا که نظام برنامه‎ریزی بخشی بوده و موارد معمولا از بالا ابلاغ می‌شود و ما اجرا می‎کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در جلساتی از شورای برنامه‎ریزی، سند تدبیر توسعه 2 و سند آمایش استان را تصویب کردیم افزود: اینها مورد انتظار شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی است.

استاندار آذربایجان‎شرقی اذعان داشت: در هر صورت لازم است جلسات با محتوای غنی‎تری برگزار شود؛ هر چند در ارزیابی‎ها بیشتر تعداد جلسات برگزار شده را مد نظر قرار می‎دهند نه محتوای جلسات را.

پورمحمدی در عین حال متذکر شد: برای توسعه متوازن استان باید هر بخش برنامه توسعه خود را ارائه دهد تا در شورای برنامه‎ریزی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه صحبت‏های خود اذعان داشت: تبریز یکی از شهرهای پاک دنیا به شمار می‎رود؛ با این حال باید سیاست‎گذاری مناسبی برای توسعه شهر داشته باشیم تا برای آبادی جایی از شهر جای دیگر را تخریب نکنیم.

این مسوول با بیان اینکه تنها 1.5 تا 3 درصد اعتبارات کشور بودجه استان‎ها بوده و 97 درصد اعتبارات متمرکز تبصره‎ها و در اختیارات وزارتخانه‎ها است، تصریح کرد: حضور ما در تهران باید تقویت شود و مدیران ما در جاهایی که تصمیم‎گیری می‎شود تاثیر بیشتری داشته باشند.

استاندار آذربایجان‎شرقی ادامه داد: باید به شکل تطبیقی بودجه 97 استان را با سایر استان‎ها مقایسه کنیم؛ امسال سال سختی پیش رو داریم و به نظر می‎رسد در سال رونق تولید ارزش پول ما به یک سوم کاهش یابد.

وی بر لزوم ساماندهی جلسات شورای برنامه‎ریزی استان تاکید و اضافه کرد: در بحث سیل خدا به ما رحم کرد؛ هر چند مدیران مربوطه اقدامات ارزنده‎ای برای مواجهه مناسب با بحران احتمالی سیل انجام داده‎اند.

پورمحمدی افزود: در جلسه شورای تامین شناسایی ساختمان‎هایی که در مسیر حریم رودخانه‎ها قرار دارند مصوب و شهرداری موظف شد طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را آماده و هر ساله بخشی از کار را پیش برد.

استاندار آذربایجان‎شرقی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به اتفاقات اخیر بازی تیم تراکتورسازی و شایعات منتشر شده در فضای مجازی یادآور شد: مدیران به هیچ وجه از رسانه‎ها شکایت نکنند؛ رسانه‎ها هم باید به صحت و سقم اخبار انتشاری دقت داشته باشند.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول