اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کره‌شمالی: چشمان بولتون کم‌سو شده و مهمل می‌گوید

یک مقام ارشد کره‌شمالی در واکنش به اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که چشمان وی کم‌سو شده و مهمل می‌گوید.

کره‌شمالی: چشمان بولتون کم‌سو شده و مهمل می‌گوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز شنبه اظهار اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره کره شمالی را رد کرد.

بولتون اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که برای آنکه نشست دیگری میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، پیونگ یانگ باید شواهد بیشتری نشان دهد که آماده کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود است.

واکنش کره‌شمالی به اظهارات  بولتون یکی از آخرین نشانه‌ها از پایان صبر پیونگ یانگ است که پس از شکست نشست دوم میان کیم و ترامپ در هانوی ویتنام در ماه فوریه رو به افزایش رفته است.

بولتون چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود که برگزاری نشست سوم تنها پس از نشانه واقعی از سوی کره‌شمالی حاصل خواهد شد که آنها به دنبال اتخاذ تصمیمی استراتژیک برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود هستند.

در واکنش به این سخنان «چوئه سان هوی» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور سخنان بولتون را «مهمل» توصیف کرد و گفت: به نظرم می‌رسد که چشمان وی کم نور شده است.

این مقام کره‌شمالی در ادامه مصاحبه خود به واشنگتن هشدار داد که از ادامه دادن به این اظهارات خودداری کند.

در نشست هانوی، کیم به ترامپ پیشنهاد داده بود که این کشور برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کرده و مجتمع هسته‌ای یونگ‌بیون را تعطیل کند و در مقابل نیز آمریکا به تحریم‌های سخت خود علیه این کشور از جمله ممنوعیت صادرات زغال سنگ کره‌شمالی پایان دهد.

اما در مقابل ترامپ خواستار معامله‌ای بزرگ شد که طی آن کره‌شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را تحویل داده و پس از آن واشنگتن تحریم‌ها را متوقف کند.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که چند روز پیش کره شمالی اعلام کرد که دیگر در مذاکرات اتمی که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا حضور داشته باشد، شرکت نخواهد کرد و پیونگ‌یانگ خواستار حضور فردی در مذاکرات اتمی شده که «در برقراری ارتباط دقیق و بالغ باشد».

پامپئو نیز در واکنش به این اظهارت کره‌شمالی گفته است: چیزی تغییر نکرده است. ما به کار خود برای انجام مذاکرات ادامه می‌دهیم و من هنوز مسئول تیم مذاکرات با کره‌شمالی هستم. آشکار است که رئیس جمهور ترامپ مسئول تمامی تلاش‌ها خواهد بود اما این موضوع از طریق تیم من است.

پس از شکست دور دوم نشست میان سران آمریکا و کره شمالی در «هانوی» پایتخت ویتنام، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود اعلام کرد که خزانه‌داری این کشور قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را داشته که با اینحال وی دستور توقف این تحریم‌ها را صادر کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول