اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تجلیل از ۴۷۷ حافظ کل قرآن و قاریان ممتاز در همایش رویش‌های قرآنی

مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان‌شرقی از تجلیل ۴۷۷ نفر فعال قرآنی در همایش رویش‌های قرآنی استان خبر داد و گفت: ۲۹۴ نفر از این فعالان را زنان حافظ قرآن تشکیل می دهند.

تجلیل از ۴۷۷ حافظ کل قرآن و قاریان ممتاز در همایش رویش‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز  رحیم وظیفه‌شعاع ظهر امروز در همایش رویش‌های قرآنی به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به ورود به چهلمین سال انقلاب اسلامی باید دستاورهای قرآنی انقلاب را به نمایش می‌‌گذاشتیم از این‌رو با همفکری و کمک نماینده ولی‌فقیه در استان که خود فردی قرآنی است اقدام به برگزاری این همایش کردیم.

وی افزود: این همایش برای گرامیداشت معنوی اساتید و حفاظان بوده تا بتوانیم  یاد کرده و از زحمت بی‌دریغ‌شان  تشکر کنیم که البته حق قرآنیان این تجلیل‌ها نیست.

مدیر موسسه مهد قرآن استان خاطرنشان کرد: ویژگی این همایش در این است که از  ۴۷۷ نفر تجلیل به عمل آورده شد که ۴۰ نفر به صورت نمادین بودند  که با امتیازات خاص و تلاش مضاعف  روی سن تجلیل شدند و مابقی در قالب ۳۵ گروه ۱۴ نفره در سالن تجلیل شدند.

وی اضافه کرد: ۳۷۸ نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند  که از این میان ۲۹۴ نفر زن و ۸۴ نفر است.

وظیفه‌شعاع گفت: ۹۹ نفر از تجلیل شدگان در این همایش نیز قاری قرآن هستند که  ۹۶ نفر آنها مردان و سه نفر زن هستند.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی حافظان و قاریان قرآن زیادی دارد و این افراد تجلیل شده کسانی هستند که آزمون‌های لازم را داده و حفظ قرآن آنها محرز شده  و دارای مدرک هستند.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: امروز ۴۷۷ الگوی قرآنی در جامعه معرفی شد و امیدواریم در سال‌های آتی تعداد کثیری از حافظان و قاریان به این لشکر قرآنی ملحق شوند.

وی همچنین یاد قاری بین‌المللی استان که سال‌هاست با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند را گرامیداشت و گفت:  فرهاد موذن از قراء برتر کشور در حال حاضر مشغول امتحان الهی است و در حال مبارزه با یک بیماری است که با این حال همچنان شاکرانه در حال حمد و سپاس پروردگار می‌باشد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول