اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جشن نیمه شعبان در گچساران برگزار شد

با حضور مسوولان و اقشار مردم جشن بزرگ نیمه شعبان در گچساران برگزار شد.

جشن نیمه شعبان  در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران همزمان با سراسرکشور جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان شهرستان در کنار گذر گچساران(کنار گذر) برگزار شد.

 براساس این گزارش در این جشن ها برنامه های شاد و متنوعی هم چون مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه با حضور اقشار مختلف مردمی به ویژه جوانان برگزار شد.

 در حاشیه برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان حجت الاسلام مویدی از مرکز تخصصی بنیاد مهدویت قم  به ایراد سخن پرداختند.

 وی  با اشاره به فلسفه ظهور حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: ماه شعبان، به نیمه راه رسید که نیمه دوم آن به ماه مهمانی خدا باقی است.
 مویدی با بیان اینکه ماه رجب و شعبان همانند پلی است که انسان را به مهمانی خدا هدایت می کند،  بیان کرد: شعبان افضل از ماه رجب است و چیزی به رمضان نمانده، چه خوب است، دستگاه های فرهنگی از هم اکنون مردم را دعوت به روزه ماه رمضان کنند و شعبان ماه صدقه، صلوات، روزه داری و ماه استغفار است .

 این سخنران  با بیان اینکه اگر امروز شیعیان حیاتی در جهان دارند و ندائی از آنها بلند است همه از وجود مبارک امام زمان (عج) است، گفت:  امام مهدی (عج) اگر چه به ظاهر غایب هستند  و به چشم  نمی‌توان ایشان را رویت کرد لیکن همه از خوبی‌ها و فیوضات از ناحیه آن حضرت بهره مند هستیم.

 مویدی در ادامه  با اشاره به اینکه عده‌ای در زمان غیبت نیز موفق به دیدار با امام عصر (عج) شده‌اند ادامه داد: اگر کسی به انجام وظایفی که بر عهده‌اش قرار گرفته مقید باشد خداوند به او دیده مهدی بین عنایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌هایی افرادی که با امام زمان ملاقات داشتند عمل به تکالیف و وظایف خود بوده خاطرنشان کرد: ملاک این افراد در زندگی و کارها عمل به تکالیف در برابر خدا و امام بوده پس  انسان نسبت به  وظایف خود جامه عمل بپوشاند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول