اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سیلاب به 3500 واحد مسکونی در نهاوند خسارت وارد کرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: در اثر بارش‎های شدید فروردین 3 هزار و 500 واحد مسکن شهری و روستایی نهاوند دچار خسارت شده‌اند.

سیلاب به 3500 واحد مسکونی در نهاوند خسارت وارد کرد

علیرضا نثاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در اثر بارش‌های شدید فروردین ماه سال جاری 3 هزار و 500 واحد مسکن شهری و روستایی این شهرستان دچار خسارت شده‌اند که نزدیک به نیمی از آنها نیاز به بازسازی مجدد دارند.

وی گفت: به منظور مشخص شدن میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب به واحدهای مسکونی، کارشناسان بنیاد مسکن در 169 روستای شهرستان و مراکز شهری مستقر شده و مجموعا 6 هزار و 200  واحد مسکن روستایی و 600 واحد شهری مورد بازدید قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند افزود: بازدیدهای صورت گرفته در سه بخش تعمیری، احداثی و معیشتی تقسیم‌بندی شده و در سامانه پایش ثبت شده است.

نثاری گفت: بر این اساس از مجموع بازدیدهای صورت گرفته 2 هزار واحد شامل یک‌هزار و 500 واحد روستایی و 500 واحد شهری تعمیری بوده‌اند که لازم است کار مرمت در آنها صورت گیرد.

وی افزود: از مجموع بازدیدهای صورت گرفته یک‌هزار و 495 واحد شامل یک‌هزار و 220 واحد روستایی و 275 واحد شهری احداثی تشخیص داده شده‌اند که قابل تعمیر نبوده و لازم است مجددا مورد بازسازی قرار گیرند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند، بخش دیگری از خسارت وارده به واحدهای مسکونی را واحدهای معیشتی عنوان کرد و افزود: واحدهای معیشتی شامل واحدهایی است که خانوار آنها در زمینه اثاث و وسایل زندگی دچار خسارت شده اند که در این خصوص 600 خانوار شامل 400 خانوار روستایی و 200 خانوار شهری شناسایی و در سامانه ثبت شده‌اند.

نثاری به برآورد میزان خسارت ریالی وارد شده به واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: با توجه به آسیب‌های وارد شده به واحدهای مسکن شهرستان، پس از برآوردهای انجام شده تاکنون 107 میلیارد تومان به مجموع مساکن آسیب‌دیده شهرستان خسارت وارد آمده است.

وی بر نوسازی واحدهای تخریب شده تاکید کرد و گفت: تمام واحدهای آسیب دیده قدیمی بوده و حتی یک واحد نوساز در میان آنها نبوده که این مساله نشان می‌دهد باید واحدهای قدیمی و بافت‌های فرسوده بازسازی شوند تا در اثر حوادث طبیعی میزان آسیب‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/ 3140/ 30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول