اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صالحین حاکمین نهایی جهان خواهند بود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن بشارت داده است که مسلمین و صالحین حاکمین نهایی زمین و جهان خواهند بود.

صالحین حاکمین نهایی جهان خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جشن روز نیمه شعبان که عصر امروز در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، دلیل غیبت امام زمان (عج) را ناسپاسی مردم نسبت به 11 معصوم (ع) در طول تاریخ اسلام برشمرد و گفت: حضرت ولی عصر (عج) برای برقراری عدالت در جامعه ظهور خواهد کرد و زندگی جهانیان را خوشایند می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با بیان اینکه تمام اقشار مردم اعم از غنی و فقیر هریک به سهم خود باید جهت ظهور امام زمان (عج) قدم بردارند، تصریح کرد: تمام تلخی ها یک امتحان است اما طبق آیات صریح قرآن امکان ندارد عاقبت، زمین میراث مستکبران باشد بلکه در قرآن بشارت داده شده است مسلمین و صالحین حاکمین نهایی زمین و جهان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در زمان ظهور امام زمان (عج) تمام دانشمندان قوی جهانی به ایشان ایمان می آورند و علم و دانش خود را در اختیار این حضرت قرار می دهند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه تحت فرمان امام عصر بودن بر دیدن چهره ایشان برتری دارد،گفت: در حدیثی ذکر شده که اگر دعای این حضرت بدرقه راه مسلمانان نبود دشمنان ما را قورت می دادند و توان مقابله با مستکبران وجود نداشت.

وی با بیان اینکه شناخت امام عصر (عج) وظیفه ما است، ادامه داد: مدعیان دروغینی وجود دارند که همواره بحث مهدویت را به حاشیه می کشند و سعی بر سوءاستفاده از این فرهنگ اعتقادی شیعه دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در انتظار ظهور خورشید هستیم اما بیکار نخواهیم ماند، ادامه داد: برای مثال می توان گفت لازم است در هر خانه ای یک کتاب در رابطه با امام عصر (عج) وجود داشته باشد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه در آیات قرآن تمامی مسیرهای زندگی ترسیم و راه به مسلمانان نشان داده شده است عنوان کرد: برای مثال می توان به مفهوم آیاتی اشاره کرد که خطاب به پیامبر اکرم (ص) می گوید در دنیا کافران اجازه نمی دهند مسلمانان راحت زندگی کنند و خواهان این هستند که مایحتاج مردم را از آن ها بگیرند که اکنون شاهد تحریم های ظالمانه هستیم هرچند در طول تاریخ نیز این تحریم ها وجود داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم عادل بودن پیش نماز اظهار کرد: نماز یک بسته کامل از عناصر اصلی زندگی روزمره مورد نیاز مسلمانان است که در این میان می توان به آب (وضو)، خاک (مهر)، قرآن (حمد و سوره)، ورزش (حرکات نماز)، ذکر (تسبیحات اربعه) و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/پ/1102/س/3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول