اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه «الحراک الشعبی» علیه «ریاض» در سالروز تخریب زادگاه شیخ نمر

گروه «لجان الحراک الشعبی» در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد تخریب روستای «المسوره» در شرق عربستان، بر ادامه مقاومت و ایستادگی در مقابل حکومت سعودی تأکید کرد.

بیانیه «الحراک الشعبی» علیه «ریاض» در سالروز تخریب زادگاه شیخ نمر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «لجان الحراک الشعبی» (کمیته‌های جنبش مردمی) در «شبه جزیره عربی»، حکومت «عربستان سعودی»‌ را «حامی تروریسم» دانست و اعلام کرد «شعله تحرک مردمی خاموش نخواهد شد».

الحراک الشعبی در دومین سالروز (قمری) تخریب روستای المسوره، زادگاه نمر باقر النمر، در شهر شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که «آل سعود به دروغ خود را حامی اسلام معرفی می‌کند».

طبق گزارش پایگاه خبری مرآة الجزیره، در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی که بر شبه جزیره عربی حکمرانی می‌کند، خود را حامی اسلام می‌پندارد، در حالی که با استفاده از حمایت سیاسی جهانی و منابع اقتصادی حاصل از دارایی‌های مردم، پشتیبان تروریسم و مأمن آن است.

الحراک الشعبی، هدف ریاض از یورش به روستای المسوره و تخریب کامل آن را که قدمتی ۴۰۰ ساله داشت و اثر تاریخی محسوب می‌شد، نه به دلیل فرسوده شدن بافت منطقه بلکه با هدف «ایجاد رعب در دل انقلابیونی» دانست که »حاضر به پذیرش سیاست‌های فرقه‌گرانه حکومت سعودی نبودند. جوانان مقاومت در منطقه قطیف در این روستا حضور دارند و بر همین اساس رژیم دستور ویرانی آن را صادر کرد».

«بعد از سه ماه محاصره روستا، درگیری‌های شدیدی بین جوانان مقاومت... و نیروهای رژیم سعودی که شامل همه نوع نیرو مثل نیروهای ویژه و مزدورها و با شمار زیاد می‌شد درگرفت... اما رژیم انتظار مقاومت قهرمانانه این جوانان را نداشت... سرانجام بعد از سه ماه، وحوش رژیم وارد روستا شدند» و این روستا که بیش از 400 سال قدمت داشت، ویران شد.

این گروه در پایان با تأکید بر «مقاومت و ایستادگی جوانان و الحراک الشعبی اعلام کرد که میدان مبارزه همچنان باز است و شعله جنبش مردمی هرگز خاموش نخواهد شد و رژیم سعودی هر زمان که بخواهد مقاومت مردمی را از بین ببرد با ایستادگی بیشتر مواجه خواهد شد».

 

روستا شیعه‌نشین المسوره در شهر العوامیه در شرق عربستان در مرداد ماه 1396 سرانجام پس از سه ماه محاصره به طور کامل تخریب شد. حکومت سعودی بهانه این کار را فرسودگی بافت منطقه و لزوم اجرای برنامه دو ساله توسعه عنوان کرد.

جوانان و مردم منطقه اما اعتقاد داشتند از آن‌جایی که روستای السوره به محل حضور انقلابیون تبدیل شده و از آن‌جایی که بافت پیچ در پیچ و تو در تویی داشت که تعقیب و گریز را برای مأموران دشوار می‌ساخت، حکومت سعودی تصمیم به تخریب کامل آن گرفت. وجود منزل شهید شیخ باقر النمر نیز در این روستا در تبدیل آن به مرکز انقلابیون عربستانی تأثیر بالایی داشت.

انتهای پیام/ص2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول