اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی به مجلس رسید/ لایحه اصلاح بانکداری اسلامی در راه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون بانک مرکزی به مجلس رسیده و همچنین لایحه اصلاحیه قانون بانکداری اسلامی نیز طی دو هفته آینده به صحن اصلی مجلس خواهد رسید.

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی به مجلس رسید/ لایحه اصلاح بانکداری اسلامی در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه مراسم افتتاح نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان در مشهد گفت: دو سال کار کارشناسی بر روی طرح اصلاح قانون بانکداری توسط اعضای کمیسیون اقتصادی انجام شده است. 

به گفته وی، مهمترین موضوعات این اصلاحیه شامل پیشبرد رویکرد سپرده‌ها به سمت تولید اقتصادی، تفکیک سپرده‌های بانکی، تغییر جدی در نحوه محاسبه جریمه تأخیر در پرداخت تعهد فعالان اقتصادی به بانک‌ها، ایجاد ساختار نظارتی در بانک مرکزی  تغییر در ساختار بانک مرکزی است. 

به گفته پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اصلاح قانون بانک مرکزی در صحن اصلی مجلس در حال بررسی است و جلسات نهایی کمیسیون اقتصادی برای اصلاح قانون بانکداری نیز پاین یافته و این اصلاحیه به زودی به صحن اصلی مجلس می‌رود. 

همچنین بنا بر اعلام سامانه پارلمان مجازی ایران، طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شامل موادی مانند تعاریف، استقرار بانکداری اسلامی، شخصیت حقوقی بانک مرکزی، استقلال بانک مرکزی، وظایف و اختیارات بانک مرکزی و موارد دیگر است که این طرح در ۸۰ ماده به مجلس ارائه شده است.  

در بند «الف» طرح استقرار بانکداری اسلامی نظرخواهی شده است که آیا مسئولیت استقرار بانکداری اسلامی و برقراری مناسبات عادلانه در بازار پولی کشور در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا برعهده بانک مرکزی است. 

همچنین در بند «ب» ماده ۲ این طرح آمده است که بانک مرکزی باید اهدافی مانند حفظ ثبات قیمت‌ها به عنوان هدف اصلی و اولویت اول، تأمین ثبات و صلابت نظام بانکی و رشد اقتصادی و اشتغال با رؤیت اولویت حفظ و ثبات قیمت‌ها را پیگیری کند. 

برای دریافت متن کامل این می‌توانید از اینجا +اصلاح قانون بانک مرکزی+ وارد شوید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول