اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قاضی‌زاده هاشمی: خانه‌های تاریخی اطراف حرم رضوی ظرفیت بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی دارند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذرهای تجهیز شده عابر پیاده که با عنوان «ره باغ» در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی و کسب درآمد پابدار برای مشهد هستند.

قاضی‌زاده هاشمی: خانه‌های تاریخی اطراف حرم رضوی ظرفیت بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهدف به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد شده پس از اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذرهای تجهیز شده عابر پیاده که با عنوان «ره باغ» در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی و کسب درآمد پابدار برای مشهد هستند. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خانه‌های تاریخی ظرفیت بالقوه‌ای برای اشتغال‌زایی در حوزه فرهنگی و فرصتی مطلوب برای معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ کهن و ارزشمند خراسان بزرگ و مشهد به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی مدون و دقیق این ظرفیت بالقوه را به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به انجام اقدامات خوبی همچون تشکیل موزه آشنایی با مشاغل سنتی مشهد و همچنین بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی داروغه، بیان کرد: می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند توسط مجموعه مدیریت شهری و سایر دست‌اندرکاران امر همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تمام این ظرفیت حداکثر استفاده بهینه را در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای شهر داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پس از ارائه لایحه تخصیص بودجه به طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرهای زیارتی کشور مانند قم، شیراز و همچنین طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با حمایت‌های کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران مجلس، برای اولین بار بودجه قابل توجه 3 هزار و 100 میلیارد تومانی از طریق  انتشار اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصد شهرداری در نظر گرفته شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام مساعد تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های اجرای طرح برای شهرهای مذهبی و همچنین افزایش سرعت اجرای آن دارد که امیدواریم با ادامه‌دار بودن همراهی دولت در زمینه انتشار و واگذاری این اوراق به زودی شاهد اتفاقات خوب و تسریع در اجرا و اتمام فضاهای عمومی طرح و بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از مزایای آن باشیم.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول