اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خانه صنایع دستی و مرکز بوم‌گردی قزاق در گرگان دایر می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، از ایجاد خانه صنایع دستی و مرکز بوم‌گردی قزاق در گرگان به منظور افزایش ظرفیت‌های گردشگری بین ایران و قزاقستان خبر داد.

خانه صنایع دستی و مرکز بوم‌گردی قزاق در گرگان دایر می‎شود

به گزارش  خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی عصر امروز در نشست سفیر محترم جمهوری قزاقستان با تجار و بازرگانان استان گلستان اظهار کرد:  با وجود بیش از ۶ هزار قزاق در استان روابط خوبی بین قزاقستان و گلستان حاکم است.

وی تصریح کرد: نماینده سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان هستم و در راستای بهبود ظرفیت‌های گردشگری، مصوبات بین دو کشور را پیگیری می‌کنم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: در گذشته پرواز گرگان اکتائو و تسهیل ویزا برای گردشگری به ویژه گردشگری سلامت مورد توافق  بین دو کشور  قرار گرفته بود.

کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این شرایط با تحریم جدی که مواجه هستیم کشور قزاقستان با درک متقابل  به ما کمک کند تا روابط بین دو کشور در حوزه اقتصادی و گردشگری پایدار شود و توسعه یابد.

وی افزود: پیشنهاد به سرکنسول قزاقستان در استان گلستان داشتم و این آمادگی را اعلام کردیم که برای شهروندان قزاق که در گلستان زندگی می‌کنند خانه صنایع دستی قزاق و مرکز بوم‌گردی قزاق را در گرگان دایر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: همچنین آرامگاهی در نزدیکی شهر مراوه‌تپه  وجود دارد که می‌تواند ثبت مشترک  بین دو کشور ایران و قزاقستان شود.

کریمی به ظرفیت گردشگری استان گلستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم توافقات مشابه به همکاری و نزدیکی بیشتر بین دو کشور کمک کند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول