اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمادگی سد گلستان برای مدیریت بارش روزهای آتی

رئیس اداره آب منطقه‎ای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه سد گلستان از سرریز افتاده است، گفت: این سد آمادگی مدیریت ورود و خروج آب‌های حاصل از بارندگی روزهای آتی را دارد.

آمادگی سد گلستان برای مدیریت بارش روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس،  حسین قنبری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیرامون بارندگی‌های 72 ساعت آینده در سطح شرق استان گلستان، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها از امروز تا سه روز آینده بالغ بر 25 تا 35 میلیمتر بارندگی را در گنبدکاووس تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این بارندگی در بالادست شهرستان گنبدکاووس از جمله تنگراه و گالیکش بالغ بر 90 میلی‌متر خواهد بود، افزود: گنبدکاووس به دلیل قرارگیری در کانون همگرایی آب‌های بالادست محلی برای تجمیع این بارندگی‌ها خواهد بود و به همین علت کمی نگرانی در این خصوص وجود دارد.

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سدهای «گلستان» و «بوستان» از سرریز افتاده‌اند، خاطرنشان کرد: چندین میلیون متر مکعب فضای خالی در سد گلستان وجود دارد که آماده مدیریت کردن بارش‌های روزهای آتی خواهد بود.

قنبری از ورودی آب با دبی بیش از 64 متر مکعب در ثانیه در رود «اراز کوسه» در بالادست گنبدکاووس و رودخانه «چهل‌چای» خبر داد و گفت: در بالادست رودخانه «گرگانرود» نیز در «قزاقلی» ورودی آب با دبی 100 متر مکعب بر ثانیه است که کمی نگران‌کننده است.

وی بر لزوم توجه به رود «قره‌سو» و جاری بودن آن به سمت گنبدکاووس نیز تاکید کرد و ادامه داد: در این مورد نیاز دقت کافی داشته باشیم و با لایروبی کانال‌های موسوم به «بایرام شالی» و «قره‌تکه» از طغیان رود و آسیب زدن به مناطق دهستان «باغلی‌مرامه» جلوگیری کرد.

رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سد خاکی «بی‌بی شیروان» نقش بسیار مهمی را در مدیریت آب‌های ورودی در این بخش دارد، اضافه کرد: البته باید این نکته را بگویم که با توجه به کانال‌ها و فیوزهای انحرافی در مسیر رودها به سمت شهر نگرانی زیادی وجود ندارد ولی در صورت افزایش بارندگی‌ها باید آمادگی لازم را حفظ کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول