اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه در مناطق سیل‌زده / آماده بازسازی منازل سیل‌زدگان هستیم

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از حضور ۲۰۰ از پرسنل سپاه استان در مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.

حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل سپاه در مناطق سیل‌زده / آماده بازسازی منازل سیل‌زدگان هستیم

اباذر سالاری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: توفیقی حاصل شد تا  در ایامی که سیل در نقاط مختلف کشور رخ داد ما خدمتگزار مردم استان خوزستان باشیم و شهرستان کارون را به عنوان شهرستانی که معین آن تعیین شده بودیم مورد خدمت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در روزهای وقوع سیل، زمینه را برای حضور گروه‌های جهادی، موکب‌ها و نیروهای مردمی در مناطق سیل‌زده فراهم کردیم و ضمن بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته از حوزه‌های مختلف نیازمندی در خوزستان، نیازمندی‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: شهرستان کارون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای بیش از ۶۰ روستا است که بیش از ۱۰ روستای آن در مهار و محاصره سیل بودند.

سالاری تاکید کرد: بعد از بررسی‌های اولیه، تجهیزات مهندسی لودر و کامیون با همکاری دستگاه‌های دولتی به مناطق سیل‌زده اعزام شد و به منظور جلوگیری از ورود آب به روستاها، کیلومترها سیل‌بند احداث شد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین بخشی از نیازمندی‌های مردم سیل‌زده، با اعزام و استقرار تیم‌های پزشکی در روستاها برطرف شد.

توزیع روزانه۳ تا ۵ هزار غذا در مناطق سیل‌زده

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ابراز داشت: چهار ناحیه سپاه شهرستان‌های استان هرمزگان به همراه موکب‌هایشان در شهر کارون مستقر شده‌اند که در این موکب‌ها خدمات مختلفی اعم از خدمات پزشکی، خدمات مهندسی، گروه نجات غریق و گروه روانشناسی حضور داشتند و خدمت‌رسانی می‌کردند.

سالاری ادامه داد: همچنان برنامه پخت و توزیع غذا در مناطق مختلف را داشتیم و روزانه چیزی بالغ بر سه تا پنج هزار غذا توزیع می‌شد. برخی از روستاها نیز که نیاز به اقلام خشک داشتند با بالگرد و قایق‌ها و در آنجایی که امکانش بود به وسیله ماشین‌های سنگین  به دست مردم می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد:  قریب به ۲۰۰ نفر از پاسداران استان هرمزگان در مناطق سیل‌زده حضور داشتند و کمک‌رسانی می‌کردند.

فعالیت بیش از ۲۰ گروه جهادی در شهر کارون

فرمانده سپاه هرمزگان ابراز داشت: گروه‌های جهادی استان هرمزگان از ۶ شهرستان اعزام شده‌اند که هر شهرستان حدود ۴ گروه جهادی دارد که می‌توان گفت بیش از ۲۰ گروه جهادی در قالب خدمات پزشکی، امدادی، تامین غذا و ... درحال انجام وظیفه هستند.

سالاری تصریح کرد: در مناطق سیل‌زده بیشتر نگاهمان این است که در حوزه تقویت سیل‌بندها  فعالیت کنیم زیرا هنوز وضعیت آب بالا است و بخش عمده‌ای از امکانات را داریم  فراهم می‌کنیم که بتوانیم در زمینه بازسازی منازل با همکاری دستگاه‌های دولتی کارها را انجام بدهیم.

وی درپایان از تلاش‌ها و حمایت‌های لازم آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان و فریدون همتی استاندار هرمزگان و دستگاه‌هایی که همکاری داشتند تشکر کرد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول