اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاجی دلیگانی: مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات تنها در لفظ تناسبی است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه برداشت‌های مختلفی از تناسبی شدن انتخابات توسط نمایندگان را شاهد هستیم، گفت: تناسبی شدن انتخابات تنها در لفظ تناسبی است و هیچ گونه سنخیتی با محتوای انتخابات تناسبی ندارد.

حاجی دلیگانی: مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات تنها در لفظ تناسبی است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از تغییرات صورت‌گرفته در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: یک مرتبه و ظرف چند ساعت تغییراتی در طرح ایجاد شد و مصوبه‌ای در کمیسیون شورا تحت عنوان تناسبی شدن انتخابات به تصویب رسید که در محتوا، اهداف و پیام هیچ سنخیتی با تناسبی شدن ندارد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در این طرح یکسری واژه‌هایی را در کنار هم گذاشتند که حتی همین الان هریک از نمایندگان که مطالعه می‌کنند، برداشت متفاوت از دیگران از طرح دارند و اگر خدای نکرده شورای نگهبان به این طرح ایرادی نگیرد و طرح به عنوان قانون برای اجرا ابلاغ شود،‌ وقتی یک موضوعی شفاف نیست و ابهامات زیادی دارد، چگونه می‌خواهد اجرا شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این طرح فردا کشور را با یک انتخابات به هم می‌ریزد؛ چراکه در این مصوبه تناسبی بین لیست‌ها برقرار نیست و تناسب بین سهم هر لیست با افراد مستقل فراهم نیست که اینها همه مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تنها نام این مصوبه، تناسبی شدن است و در محتوا تناسبی نیست و اجزای مختلف این مصوبه با هم همخوانی ندارد و در تضاد با یکدیگر است و تناسب با هم ندارد. در یکجا تناسبی است، در یک جا استانی و همه در تضاد با یکدیگرند.

وی در پایان گفت: تا پیش از این در حوزه‌هایی که یک نماینده دارد، فرد کاندیدا اگر ۵۱ درصد آرا را به دست می‌آورد می‌توانست به مجلس راه پیدا کند، اما در مصوبه اخیر کمیسیون شوراها در حوزه‌هایی که یک نماینده دارند، فرد باید ۱۵ درصد رای حوزه انتخابیه خود را به دست بیاورد تا به لیست راه پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول