اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشته‌های مهارتی سمپاد در زنجان ایجاد می‌شود

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رشته‌های مهارتی سمپاد در مدارس استعدادهای درخشان زنجان ایجاد می‌شود.

رشته‌های مهارتی سمپاد در زنجان ایجاد می‌شود

جمال رحمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مهارتی در سمپاد می‌توانند از طریق آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرش شوند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آزمون مذکور برای سال تحصیلی 99- 1398 انجام می‌شود، افزود: این اتفاق رویکرد جدیدی در حوزه مدارس سمپاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفت استان زنجان در دوره متوسطه دوم دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی پذیرش می‌شوند، افزود: استان زنجان نیز جزو هفت استان در این حوزه است.

رحمتی اضافه کرد: دانش‌آموزان علاقمند سمپاد مهارتی در استان‌های زنجان، خراسان رضوی، یزد، البرز، سمنان، همدان و خوزستان می‌توانند حضور یابند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رشته‌های پیش‌بینی شده برای سمپاد مهارتی بیان کرد: شبکه و نرم‌افزار، کامپیوتر، فتوگرافیک، طراحی دوخت، چهره‌سازی و گرافیک رشته‌های پیش‌بینی شده برای سمپاد مهارتی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد رشته گرافیک در استان زنجان بیان کرد: این دانش‌آموزان در دبیرستان فرزانگان ناحیه 2 پذیرش می‌شوند.

رحمتی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت، این رشته‌ها به صورت ضمیمه در مدارس سمپاد تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سمپاد در ۳۱ خرداد‌ماه سال‌جاری بیان کرد: این آزمون برای همه رشته‌ها و به صورت سراسری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول