اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه و شهرسازی به تعهدات خود در «مهرشهر» عمل نکرد/ وزیر راه و شهرسازی مهمان ویژه افتتاح پروژه «فرزان»

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: مهرشهر در شرایطی به شهرداری تحویل داده شد که راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد و اگر این نهاد به تعهدات خود عمل می‌کرد شهرداری می‌توانست بسیاری از بودجه‌ها را (به طور مثال طرح فرزان) را در مکان‌های دیگر هزینه کند.

راه و شهرسازی به تعهدات خود در «مهرشهر» عمل نکرد/ وزیر راه و شهرسازی مهمان ویژه افتتاح پروژه «فرزان»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم تقی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به 9 اردیبهشت‌ماه روز شوراها، اظهار داشت: شوراها علی‌رغم تأکیدی که در قانون اساسی شده هنوز در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته و در این زمینه نیازمند تعریف یک مدیریت واحد شهری هستیم.

وی به عملکرد شورای شهر بیرجند در سال گذشته اشاره و بیان داشت: سال گذشته در مجموع 160 جلسه علنی و غیر علنی با 425 مصوبه برگزار شده است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به بهینه‌سازی، اقناع‌سازی، کنترل و مدیریت بودجه شهرداری بیرجند، تبیین کرد: طبق آئین‌نامه باید 40 درصد بودجه شهرداری‌ها به پروژه‌های عمرانی و 60 درصد به بودجه جاری شهرداری اختصاص یابدکه نظر به تراکم و نیروهای انسانی این نسبت هیچ‌گاه تحقق نیافته است.

تقی‌زاده از افزایش 40 درصدی بودجه شهرداری بیرجند در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و افزود: همچنین بودجه شهرداری بیرجند در سال 97 نسبه به سال 96 در تخصیص و تحقق 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری و شورای شهر بیرجند در سال جاری، مطرح کرد: احداث فضای سبز، احداث پارک‌ها، احداث پارک و فضای سبز در خیابان انقلاب، احداث کانال مهرشهر بزرگ‌ترین پارک خطی شمال شهر و پیاده‌رو سازی خیابان کارگران از جمله طرح‌ها در دست اقدام شهرداری برای سال 98 است.

رئیس شورای شهر بیرجند از راه‌اندازی چهارشنبه‌بازار جدید در شمال شهر خبر داد و توضیح داد: از محورهایی که در جلسات شورا مورد تأکید بود این بود که منطقه شمال و جنوب تا حد امکان از وضعیت تناسب بهتری برخوردار شوند که در همین راستا چهارشنبه بازاری در شمال شهر بیرجند (بلوار مسافر) احداث شد.

تقی‌زاده با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 70 درصد بودجه شهرداری در شمال شهر هزینه شد، تبیین کرد: این در صورتی است که کمتر از 30 درصد از بودجه شهرداری (عوارضات مأخوذه) از شمال شهر بیرجند و بیش از 70 درصد از شهروندان جنوب شهر اخذ می‌شود.

راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد

وی به وضعیت کنونی مهرشهر بیرجند اشاره و مطرح کرد: مهرشهر در شرایطی به شهرداری تحویل داده شد که راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد و اگر این نهاد به تعهدات خود عمل می‌کرد شهرداری می‌توانست بسیاری از بودجه‌ها را (به طور مثال طرح فرزان) را در مکان‌های دیگر هزینه کند.

رئیس شورای شهر بیرجند از افتتاح خیابان فرزان و پل موسی‌بن جعفر(ع) بیرجند همزمان با هفته آینده خبر داد و گفت: عدم تأمین برق و روشنایی این مکان توسط شرکت برق سبب به تأخیر افتادن اقتتاح این پروژه شد که هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 بهسازی بلوار جمهوری اسلامی

تقی‌زاده از بهسازی بلوار جمهوری اسلامی طی دو فاز خبر داد و تبیین کرد: طرح بزرگ و زیبای ایجاد پیاده‌راه خیابان جمهوری از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) به طول 3400 متر به‌صورت رفت‌وبرگشت اجرا خواهد شد که در مرحله اول اجرای پیاده‌رو از میدان امام تا سه‌راه اسدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه اینکه برای مرحله اول طرح، اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: مرحله اول اجرای این طرح از میدان امام به سمت سه‌راه اسدی و برعکس است که در صورت امکان تا تیرماه به پایان می‌رسد.

رئیس شورای شهر بیرجند از آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی بیرجند خبر داد و گفت: همچنین اقدامات اجرایی باغ ایرانی آغاز شد و جهت احداث میدان اجتماعات نیز به تدریج تخریب برخی فضاهای پیرامون شهرداری انجام خواهد شد.

افزوده شدن 24 دستگاه خودرو به حمل و نقل عمومی

تقی‌زاده از بهره‌برداری از اتوبوس‌های خریداری شده توسط شهرداری در 9 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: 18 دستگاه اتوبوس و 6 دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند افزوده می‌شود.

وی به آخرین وضعیت فرهنگ‌سرای بیرجند واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی اشاره و مطرح کرد: در مجموع احداث و تکمیل این پروژه نیازمند بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تخصیص اعتبار پیش‌بینی می‌شود در  سه ماهه سوم امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه بازنگری طرح تفصیلی شهر بیرجند جزو برنامه‌های راه و شهرسازی است، اضافه کرد: همچنین طرح تفکیک زباله از مبدأ و مقصد در دستور کار است که باید در قسمت مقصد نسبت به خرید تجهیزات و پردازش آن اقدام شود.

بودجه 120 میلیاردی شهرداری بیرجند در سال جاری

تقی‌زاده بودجه شهرداری بیرجند در سال جاری را 120 میلیارد تومان اعلام و مطرح کرد: سال گذشته پیش‌بینی بودجه شهرداری 78 میلیارد تومان بود که تا سقف 102 میلیارد تومان تحقق یافت و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بودجه شهرداری تا سقف 150 میلیارد تومان محقق شود.

وی اعلام کرد: اگر طرح انتقال پساب فاضلاب از محل تصفیه‌خانه انجام شود گر چه این پروژه کلان و هزینه‌بردار است مشکل آبیاری فضای سبز بیرجند برای همیشه مرتفع خواهد شد

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در خصوص برگزاری مزایده‌های بنیاد مستضعفان صحبت‌هایی انجام شده، اضافه کرد:  مقرر گردید تدابیری اتخاذ شود تا مزایده‌ها به شکل محدود برگزار و منجر به افزایش قیمت‌ها نشود گرچه آنطور که باید شاید مبالغ قابل توجهی از محل فروش املاک عاید شهر بیرجند نشده و متأسفانه گزارش قانع‌کننده‌ای نیز از سوی مسؤولان امر دریافت نکردیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول