اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساماندهی و کف‌سازی بازار تنها به عهده شهرداری نیست

شهردار زنجان گفت: شهرداری مصالح مربوط به ساماندهی و کف‌سازی بازار را تهیه کرده است، اما اجرای این طرح نیازمند همکاری هیأت امنای بازار است.

ساماندهی و کف‌سازی بازار تنها به عهده شهرداری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسیح‌الله معصومی ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: جریان کف‌سازی بازار با نهادهای مختلفی مرتبط است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در جلسات مشترک با نهادهای مرتبط سهم هر بخش مشخص شد، تصریح کرد: در جلساتی که در استانداری برگزار شد، این بحث سهم‌دهی تعیین شد، اما در نهایت مصوب شد که شهرداری مصالح را تأمین کند و امور تاسیساتی را شرکت‌های حفاری و بدنه را میراث فرهنگی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در داخل بازار محدودیت‌هایی دارد که از جمله آن بحث همراهی بازاریان و همچنین زمان اجرای طرح بوده است، تصریح کرد: از همین رو ما اجرای طرح را به عهده خود بازاریان گذاشتیم.

معصومی با بیان اینکه مشارکت هیأت امنا در اجرای طرح کف سازی بازار موثر است، اضافه کرد: از همین رو ما درخواست داریم خود هیأت امنا نیز همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اگر هیأت امنا تصمیم داشته باشند از همین فردا ما مصالح را در هرجا که خواستند، دپو می‌کنیم، گفت: بر همین اساس درخواست داریم که شهرداری درگیر اجرای کف‌فرش نباشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز شهرداری خارج از تعهدات خود کمک‌های بسیاری کرده است، افزود: با توجه به حساسیت موضوع در اجرا درخواست داریم که خود بازاریان اجرای این طرح را به عهده بگیرند.

*بازار تاریخی زنجان از 35 سال پیش کف‌سازی جدیدی نشده است

در ادامه نیز رئیس هیأت امنای بازار زنجان ضمن تشریح مشکلات بازار گفت: با وجود اینکه بازار تاریخی است و همواره بر اهمیت آن تأکید می‌شود، اما در طول ادوار مختلف مورد غفلت واقع شده است.

محمد علویون با اشاره به اینکه پیش از این بحث ساماندهی بازار مطرح شده بود، اضافه کرد: اما اتفاقی رخ نداد از همین رو همچنان طرح معطل مانده است.

وی ضمن تشریح مشکلات موجود در بازار و میزان اعتباری که برای ساماندهی آن لازم است، گفت: موضوع این است که چون ما در آستانه اتمام امور مربوط به سازمان آب و فاضلاب هستیم و در آستانه کف‌سازی هستیم از همین رو از شهرداری می‌خواهیم که این موضوع حل و فصل شود.

رئیس هیأت امنای بازار زنجان افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای اجرای این طرح است از همین رو درخواست داریم که هم نسبت به بحث مبلغی و هم زمان اجرای آن شهرداری مساعدت لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: بازار زنجان 35 سال پیش کف‌سازی شده و در این مدت حتی یک متر هم کف‌سازی در این مکان انجام نگرفته است که این امر مایه تاسف است، در حالی که بازاریان هم عوارض و مالیات را پرداخت می‌کنند، بنابراین شهرداری نیز باید نسبت به حل مشکلات بازار اقدام کند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول