اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ناو جنگی فرانسوی در اقدامی نادر از تنگه تایوان عبور کرد

یک ناو جنگی فرانسوی طی ماه جاری از تنگه تایوان عبور کرده است.

ناو جنگی فرانسوی در اقدامی نادر از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یک ناو جنگی فرانسوی طی ماه جاری در اقدامی نادر از تنگه استراتژیک تایوان عبود کرده است.

به گزارش رویترز، این اقدام ناو فرانسوی احتمالا توسط واشنگتن مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما باعث افزایش تنش‌ها با پکن می‌شود.

عبور این ناو نشان از آزادی بیشتر متحدان آمریکایی برای عبور از آبراه بین‌المللی نزدیک چین داشته و می‌تواند زمینه را برای دیگر متحدان آمریکا نظیر ژاپن و استرالیا برای اقدام مشابه فراهم کند.

این اقدام فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها میان آمریکا و چین در حال افزایش بوده و تایوان یکی از تنش‌های فزاینده میان پکن و واشنگتن بوده است. جنگ تجاری، تحریم‌های آمریکا و افزایش حضور نظامی پکن در دریای چین جنوبی، جایی که آمریکا عملیات گشت زنی آزادانه انجام می‌دهد از جمله موارد تنش‌زای دیگر میان دو کشور است.

دو مقام که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که عملیات ناو جنگی فرانسوی در عبور از تنگه میان چین و تایوان روز ششم آوریل (17 فروردین) انجام شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول