اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روش‌های سنتی در کشورهای مدرن رو به افول است

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید در راستای توسعه عدالت آموزشی تلاش کنیم، گفت: روش‌های سنتی در کشورهای مدرن رو به افول است و تنها کشوری می‌تواند درزمینهٔ آموزش حرفی برای گفتن داشته باشد که از روش‌های نوین آموزشی استفاده کند.

روش‌های سنتی در کشورهای مدرن رو به افول است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی زینی‌وند صبح امروز در مراسم اختتامیه «دومین جشنواره قلم در مدارس آموزش از راه دور» که در فرهنگسرای مصلی‌نژاد برگزار شد، گفت: در روزِ پنجمِ وقوع زلزله در کرمانشاه بود که آموزش از راه دور را در این منطقه آغاز کردیم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در کلاسی که در آن روز برپا شد 22 نفر دانش آموزش به‌صورت آنلاین مشغول علم‌آموزی شدند.

وی اضافه کرد: هدف ما ایجاد بسترهای سخت‌افزاری در مدارس آموزش از راه دور و تولید محتوای الکترونیکی برای آنان است که خوشبختانه توانستیم در این مسیر تمام کتاب‌های درسی در متوسطه اول و دوم را به‌صورت الکترونیکی تهیه کنیم.

زینی‌وند با اشاره به این نکته که امید است با این روش بتوانیم به عدالت آموزشی دست‌یابیم؛ اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما معرفی ظرفیت‌های این مدارس به جامعه و کمک به این است که تعداد بازماندگان از تحصیل را به حداقل برسانیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در پایان تأکید کرد: روش‌های سنتی در کشورهای مدرن رو به افول است و کشوری می‌تواند درزمینهٔ آموزش، حرفی برای گفتن داشته باشد که از روش‌های نوین آموزشی، بهره ببرد.

ارسال بیش از 2000 اثر به جشنواره قلم مدارس آموزش از راه دور

در ادامه این مراسم مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش بر اهمیت قلم تأکید کرد و گفت: قلم بیش از شمشیر، شهرت، فرزند و زبان اثرگذار و نقطه اتصال قرن‌ها، انسان‌ها و روابط و ارزش‌ها است.

گودرز شاه‌مرادی سوگند به قلم را نشانه تمدن خواند و ابراز کرد: تکیه‌بر قلم، تکیه‌بر اخلاق و منطق است و رابطه با آن رابطه با علم؛ و دانش و در میان همه صداها سه صدای قلم دانشمندان، صدای پای مجاهدان و چرخ ریسندگان دارای امتیاز است.

وی با تأکید بر این موضوع که ملتی عزتمند است که علم و اقتصاد پویایی داشته باشد؛ تصریح کرد: کسی به قلم سوگند یاد می‌کند که در تمام عمرش یک خط هم ننوشت.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش افزود: جشنواره قلم بر مبنای آموزه‌های دینی و جدیدترین متدهای آموزش‌ها برگزار شد و گشایش افق‌های جدید برای معرفی و تثبیت ظرفیت‌های معلمان و مدیران و دانش آموزان آموزش از راه دور که گمنام هستند، محسوب می‌شود.

شاه‌مرادی بیان کرد: این جشنواره با نگاه عدالت محوری، تأمین خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش آشنایی با مدارس آموزش از راه دور، شناسایی و معرفی استعدادهای این بخش، توسعه، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، ایجاد نشاط و خودباوری، کمک به ارتقاء سطح کیفی مدارس را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی اضافه کرد: در این دوره 764 طرح در بخش دانش‌آموزی، بیش از 500 طرح در بخش معلمین، 43 اثر در بخش خبرنگاران و در بخش نگار بیش از 1000 طرح به دست ما رسید.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، شهرستان تهران و استان‌های فارس، خوزستان و مازندران بیشترین اثر در بخش دانش‌آموزی را به این جشنواره ارسال کردند.

شاه‌مرادی بابیان این موضوع که مازندران، هرمزگان، شهر تهران، خراسان رضوی، البرز، ایلام و کردستان بیشترین اثر در بخش معلمین را داشتند؛ ادامه داد: همچنین در بخش نگار، استان‌های خراسان رضوی، مازندران، ایلام هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در بخش خبرنگاران هرمزگان، خراسان رضوی، لرستان و خراسان جنوبی بیشترین اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

تحصیل 30 هزار دانش آموزش خراسان رضوی در مدارس آموزش از راه دور

در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: از تیرماه سال گذشته فرآیند برگزاری این جشنواره آغاز شد.

قاسمعلی خدابنده بابیان این نکته که این جشنواره جایگاه ویژه‌ای در آموزش‌وپرورش دارد؛ گفت: مدارس آموزش از راه دور این فرصت را برای ادامه تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کشور و خاصه خراسان رضوی فراهم کرد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر 30 هزار دانش آموزش آموز در استان در مدارس آموزش از راه دور به تحصیل می‌پردازند؛ رویکرد این مراکز را کارآفرینی و مهارت‌آموزی خواند و عنوان کرد: این مدارس فرصت ادامه تحصیل را برای بانوان به‌ویژه در مناطق محروم ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی کشف استعدادها و ایجاد بستر برای رشد آنان و ایجاد کارآفرینی و مهارت‌آموزی را ازجمله اهداف این جشنواره خواند و گفت: این جشنواره سبب می‌شود ایده پردازان بتوانند ایده خود را تجاری‌سازی کنند و درنهایت به مصرف برسانند.

خدابنده تأکید کرد: این جشنواره کمک کرد هم همکاران و دانش آموزان و هم کسانی که طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه دارند در این جشنواره حضور یابند.

منتخب شدن 35 اثر در جشنواره

همچنین رئیس اداره مشارکت‌های غیردولتی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: انسان چنانچه پنج ویژگی دین‌داری، عقل، ادب، حیا و خوش‌خلقی داشته باشد قطعاً مؤثر خواهد بود.

غلامی بیان کرد: از 28 استانِ کشور بیش از دو هزار اثر در چهار محور دانش‌آموزی، معلمین، اولیا و خبرنگاران به دبیرخانه استان رسید که از این تعداد در مرحله نخست 285 انتخاب شد.

رئیس اداره مشارکت‌های غیردولتی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بابیان این نکته که از این تعداد 35 اثر منتخب شد؛ شناسایی ظرفیت‌های آموزش از راه دور را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: این جشنواره سبب شناسایی استعدادها و تأمل در این استعدادها و میدان دادن به آنان می‌شود تا بتوانیم در آینده، آموزش از راه دور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 70042/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول