اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

طراحی و ساخت ۳ موشک جدید توسط وزارت دفاع و هوانیروز ارتش

۳ موشک جدید «حیدر»، «قمر بنی‌هاشم» و «دهلاویه هواپایه» با همکاری متخصصان صنعت دفاعی و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش ساخته شد.

طراحی و ساخت ۳ موشک جدید توسط وزارت دفاع و هوانیروز ارتش

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، سه موشک «حیدر»، «قمربنی هاشم (ع)» و «دهلاویه هوا پایه» طراحی و ساخته شد.

**موشک حیدر

این موشک، موشک هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر است و قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ بیش از یک متر را دارد.

**موشک قمر بنی هاشم (ع)

موشک قمر بنی هاشم (ع)، موشک هوا به هوا و هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر و دارای قابلیت قفل قبل و بعد از شلیک است. 
همچنین قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها را دارد و در شب نیز می‌تواند شلیک کند.


موشک قمر بنی‌هاشم نصب شده بر روی بالگرد کبرا

**موشک دهلاویه هواپایه

این موشک، موشک هوا به زمین با هدایت لیزری و برد بیش از ۸ کیلومتر و وزن پایین برای اهداف زرهی به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ یک متر و و بیست سانتی متر است. 

بیشتر بخوانید: «توفان» ایرانی در مقابل تانک‌های دشمن/ نفوذ «دهلاویه» تا عمق زره پوش‌ها

موشک دهلاویه پیش از این، کارکرد زمین پایه داشت که اکنون به هواپایه ارتقا یافت.

این موشک‌ها اکنون در مرحله تست و آزمایشات مقدماتی قرار دارند و به زودی به صورت تولید انبوه بر روی بالگرد‌های  تهاجمی نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول