اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نوار ساحلی گلستان بیش از 50 سال لایروبی نشده است

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه 94 کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده، این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز از این نهاد دارد‌.

نوار ساحلی گلستان بیش از 50 سال لایروبی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی امشب در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان، کارفرمایان و تعاونی‌ها  که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: در مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ اسفند بارش سنگینی  تمامی پهنه استان را فرا گرفت که منجر به سیلاب شد.

وی ادامه داد: بر اثر بارش و سیلاب ۲ میلیارد  و ۱۴۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان ایجاد شد و در سه سد بوستان ، گلستان و وشمگیر وارد شد که حجم مخازن این سدها سرجمع  ۸۵۰ میلیون متر مکعب هم نمی‌‌رسد.

سرپرست استانداری گلستان افزود: در حال حاضر دو رودخانه گرگانرود با دبی ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه و قره سو با دبی ۳۵ متر مکعب به ثانیه وظیفه انتقال سیلاب را برعهده داشتند که آب رودخانه قره‌سو به خلیج گرگان و رودخانه گرگانرود  به دریا  تخلیه می‌شود.

غراوی با بیان اینکه 94 کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده و این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز زیست محیطی از این نهاد دارد‌.

وی یادآور شد: پنج کانال اصلی وظیفه تخلیه آب را در سیلاب اخیر برعهده داشتند  و بیش از ۱۰ سال برخی از این کانال‌ها خشک شده بود و نیاز به لایروبی داشتند.

سرپرست استانداری گلستان تاکید کرد: از تالاب تا دریا یک و نیم کیلومتر خشکی وجود دارد  که نیاز به لایروبی بود و مشکل ما مسدود بودن مصب رودخانه‌های ما بود و توانستیم رودخانه‌ها را تخلیه کنیم.

غراوی گفت:  ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در گلستان بر اثر سیلاب آسیب دیدند و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز به طور ۱۰۰ درصد تخریبی ارزیابی شدند‌.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای کشاورزی و تولیدی ما در سیل دچار خسارت شدند، تاکید کرد: راه های مواصلاتی و منابع آب آشامیدنی روستایی نیز در سیلاب دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه در اواخر سال 1397، مجموعه‌ای از تمامی حوادث طبیعی اعم از رانش، لغزش و سیلاب را در گلستان شاهد بودیم، ابراز کرد: همیاری نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و دستگاه‌های اجرایی و حس نوع‌دوستی مردم سراسر کشور، موجب تسکین آلام سیل‌زدگان شد.

انتهای پیام/83018/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول