اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شوراها باید زبان مطالبات مردم باشند

امام جمعه سیریک با اشاره به روز شوراها گفت: شوراها باید زبان مطالبات مردم باشند و با استفاده از ظرفیت‌های شهر و روستا در جهت تحقق مطالبات مردم حرکت کنند.

شوراها باید زبان مطالبات مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته این شهرستان با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد اظهار داشت: ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، باید علاوه بر نظافت ظاهری مساجد، که خیلی مهم است، نسبت به آبادانی معنوی مساجد هم تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مساجد باید سبب جذب جوانان شود، افزود: بهترین مکان برای تربیت فرزندان، مساجد هستند و والدینی که دغدغه تربیت فرزند خویش را دارند، فرزندان خویش را به حضور در مساجد تشویق کنند.

امام جمعه سیریک گفت: در بازدید اخیر فرماندار از دهستان شهید مردان، برای ایمنی راه‌ها مصوباتی خوبی انجام شد که با پیگیری دهیاران محقق خواهد شد. بخشی از ایمنی حمل و نقل، مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است و بخش مهمی نیز، مربوط به فرهنگ رانندگی است که لازم است همه با رعایت قوانین جان خویش و سرنشینان را به خطر نیاندازند و از سرعت غیرمجاز و رانندگی در حال خستگی به شدت اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به روز شوراها ابراز داشت: شوراها باید زبان مطالبات مردم باشند و با استفاده از ظرفیت‌های شهر و روستا در جهت تحقق خواست و مطالبات مردم حرکت کنند.

وی بیان کرد: ولی متأسفانه گاهی شورا مکانی برای تسویه حساب جناحی و قومی قرار می‌گیرد که در عمل مانع پیشرفت شهر و روستا می‌شود. مردم هم باید در انتخاب خویش دقت کنند و بخاطر تمایل جناحی و قومی رأی ندهند و به تخصص و تعهد کاندیداها توجه کنند.

امام جمعه سیریک خاطرنشان کرد: خلیج فارس از نظر ژئواستراتژیک اهمیت زیادی دارد. دو سوم ذخائر نفتی و ۳۵ درصد ذخائر گازی دنیا در خلیج فارس است. لذا برخی کشورها سعی کرده‌اند که آن را خلیج عربی بنامند، ولی به کوری چشم آنها،‌ این خلیج تا ابد (خلیج فارس) خواهد ماند.

حیدری بیان کرد: اخیرا آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت نفتی ایران تمدید نخواهد شد و تقاضای جهانی بازار نفت توسط عربستان و امارات تأمین می‌شود. اما به دلائل مختلف، این طرح با شکست مواجه خواهد شد و همان طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «جمهوری اسلامی هرمقدار که لازم باشد و اراده کند، نفت صادر می‌کند.»

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با توجه به جایگاه بی‌نظیر خود، قادر است تنگه هرمز را ببندد و مانع عرضه نفت عربستان و امارات از تنگه هرمز شود که تبعاتی همچون کمبود ۲۰ میلیون بشکه‌ای نفت در بازار جهانی و بالا رفتن بهای نفت را در پی خواهد داشت. همچنین موجب توقف صادرات ۹۰ درصد نفت منطقه و توقف معاملات تجاری بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواهد شد.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: تأمین نفت از کشورهای عربستان و امارات برای برخی کشورها، از جهت اقتصادی مقرون به صرفه نیست و از جهت سیاسی هم موجب وابستگی به آمریکاست که کشورهایی مثل چین بعید است که تن به این ذلت بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری مطرح کرد:  به نظر می‌رسد که این اقدام آمریکا در کنار اقدام تروریستی خواندن سپاه بیشتر جنبه رسانه‌ای و به هدف تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی برای پذیرش شروط مضحک آنها و گرفتن امتیازات بیشتر است. لذا باید مسؤولین بیدار باشند و پیرو سیاست‌های مقام معظم رهبری، محکم بایستند.

وی با تبریک روز کارگر گفت: لازم است در سال رونق تولید؛ این قشر مورد حمایت ویژه قرار گیرند و فرهنگ کار و تلاش ترویج شود.

خطیب جمعه شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: بزرگترین آفت برای یک ملت این است که به جای ترویج فرهنگ کار، مردم را به کسب ثروت بادآورده تشویق کنیم و برنامه‌هایی شبیه بخت‌آزمایی و قمارگونه را ترویج کنیم که لازم است صدا و سیما، سیاست‌های خود را بر اساس ترویج فرهنگ کار و تلاش قرار دهد.

حیدری با اشاره به ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری و روز معلم گفت: مسؤولین به مشکلات و دغدغه‌های به‌حق فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: رژیم خبیث آل سعود در جدیدترین اقدام ضدحقوق بشری خود،‌ ۳۷ نفر از مسلمانان عربستان که ۳۲ نفر آنها شیعه بودند، به اتهام واهی فعالیت تروریستی اعدام کرد. 

امام جمعه سیریک بیان کرد: سکوت جوامع بین‌المللی و حقوق بشری در قبال اعدام مسلمانان بیگناه، برای آنها ننگ و ذلت است. چرا دولت‌های اسلامی در قبال این اقدام، سکوت کرده‌اند و به ندای مظلومیت آنها پاسخ نمی‌دهند؟ از وزرات امور خارجه هم انتظار است که به پیام در توئیتر اکتفا نکنند و با اقدامات دیپلماسی مناسب، رژیم منحوس آل سعود را تحت فشار قرار دهند و دولت‌های منطقه را بیدار کنند.

حجت‌الاسلام حیدری با تشکر از برگزارکنندگان جشن‌های نیمه شعبان گفت: حضور باشکوه شیعه و سنی در جشن‌های نیمه شعبان در سیریک نشان داد، ظرفیت برگزاری چند جشن در سیریک وجود دارد.

انتهای پیام /۸۸۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول