اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 31 درصدی فروش رنو با خروج از ایران/ کاهش درآمد در سه ماه نخست 2019

رنو اعلام کرد خروج سال گذشته از ایران به علت تهدیدهای تحریمی آمریکا به کاهش 31 درصدی در فروش منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند این شرکت منجر شده است.

کاهش 31 درصدی فروش رنو با خروج از ایران/ کاهش درآمد در سه ماه نخست 2019

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، درآمد رنو در بازه زمانی ژانویه تا مارس (سه ماه نخست 2019) به علت کاهش 5.6 درصدی تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به تعداد 908 هزار و 348 دستگاه که ناشی از خروج از ایران در سال گذشته بود، به 12.527 میلیارد یورو (13.95 میلیارد دلار) کاهش یافت.

اولیور مرگوئت، مدیر ارشد فروش رنو در گزارش به خبرنگاران و تحلیلگران گفت: حجم فروش این سه ماهه در تمامی مناطق خارج از اروپا کاهش یافت، اما در اروپا 2 درصد رشد داشت.

این خودروساز فرانسوی اعلام کرد: خروج سال گذشته از ایران به علت تهدیدهای تحریمی آمریکا به کاهش 31 درصدی در فروش منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند منجر شد. به استثنای ایران، تحویل خودروهای این شرکت در جهان بیش از 1.7 درصد کاهش داشته است.

حجم فروش در منطقه آمریکا  5.3 درصد و در آسیا اقیانوسیه شامل چین 18 درصد کاهش یافته است.

روز گذشته نیز گروه خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد: درآمد این شرکت در پی کاهش فروش خارجی و نیز خروج این شرکت از ایران در پی تحریم‌ها، در سه ماه نخست امسال ۱/۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول