اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی‌شویم

یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نخواهد شد.

مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نخواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد: هر تلاشی از ایران برای مانع شدن عبور نفتکش‌ها، پیامدهای بزرگی برای تهران و متحدانش در منطقه خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته «آسوشیتدپرس» با اشاره به نگرانی از آثار حذف نفت ایران از بازار جهانی، نوشته است که دولت آمریکا در حال بررسی ساز و کاری است که می‌تواند به معافیت فروش بخشی از نفت ایران از تحریم‌ها از طریق پیش‌خرید محموله‌ها، منجر شود.

دولت آمریکا این هفته بر خلاف وعده‌های پیشین خود به واردکنندگان نفت ایران، اعلام کرد که دیگر هیچ کشوری را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه واردات نفت از ایران معاف نمی‌کند و همه کشورها باید پس از انقضای معافیت‌های فعلی در تاریخ ۲ می (۱۲ اردیبهشت) واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کنند.

با این وجود آسوشیتدپرس بامداد چهارشنبه شب به نقل از منابع مطلع نوشته است که یکی از سناریوهای مورد بررسی در دولت آمریکا این است که به کشورهای واردکننده نفت از ایران اجازه داده شود که تا پیش از ۱۲ اردیبهشت برای محموله‌های آینده واردات نفت ایران سفارش‌گذاری کرده و پول این سفارش‌ها را پرداخت کنند. پس از آن دولت آمریکا با صدور معافیت‌هایی، اجازه انتقال و پالایش این محموله‌های نفتی در آینده را صادر می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد احتمال ادامه واردات نفت ایران پس از انقضای معافیت‌های کنونی خودداری کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول