اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«جاذبه‌های کاذب» عامل مهاجرت روستاییان به شهر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: جاذبه‌های کاذب و فریبنده شهرها عاملی برای مهاجرت روستائیان و ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

«جاذبه‌های کاذب» عامل مهاجرت روستاییان به شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به معضلات ناشی از حاشیه‌نشینی در شهرها اظهار کرد: امروز بخشی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌‎‌نشین شهرها رخ می‌دهد و این مناطق به بستری برای بروز پدیده‌های نوظهور اجتماعی تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از روستاییان به خاطر فقدان امکانات در روستاها فریب جاذبه‌های شهری را خورده و به شهرها مهاجرت می‌کنند افزود: مهاجران به علت افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و املاک در شهرها به ناچار در حاشیه شهرها اقدام به ساخت بنا می‌‌کنند که همین موضوع به یک چالش اساسی در حوزه مدیریت شهری تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تأکید بر افزایش اعتبارات طرح‌های توانمندسازی روستائیان گفت: در راستای مهاجرت معکوس روستاییان باید زمینه‌ رونق کسب و کار و زندگی را در روستا فراهم و بر این امر برنامه‌ریزی داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حوزه وضعی این معاونت در پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید و بافت‌های ناکارآمد شهری گام‌های خوبی برداشته شده است بیان کرد: با تمرکز به اهداف و نیز مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های مرتبط با توانمند‌سازی جامعه روستایی به منظور پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف روستائیان، می‌توان از بروز شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید پیشگیری کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول