اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نباید برای یک امضا چندین بار مردم را به ادارات بکشانیم

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خوشرویی و تکریم ارباب رجوع از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید برای امضا چندین بار مردم را به پای میز ادارات بکشانیم.

نباید برای یک امضا چندین بار مردم را به ادارات بکشانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی صبح امروز در جلسه شورای اداری مازندران، اظهار کرد: سیاسی کاری مانع توسعه است، در این حوزه انتظار است که مدیران به این مسائل توجه کنند.

وی با اعلام اینکه نباید نسبت به فقر و تنگدستی جامعه بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: برای امور مردم باید برنامه‌ریزی تدوین کنیم، بی‌توجهی به مردم باعث فراری دادن آنها از دین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: در سیل اخیر مشکلاتی جدی برای مردم ایجاد شده است، انتظار داریم که در جلسات برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی شود.

وی با اعلام اینکه نمایندگان در کنار استاندار برای برون‌رفت مسائل تلاش کنند، افزود: نمایندگان، استاندار مازندران را هدایت، حمایت و تقویت کنند.

طبرسی اضافه کرد: خوشرویی و تکریم ارباب رجوع از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، مسؤولان باید به داد مردم برسند، نباید اجازه دهیم افراد مستضعف در جمهوری اسلامی زیرپا له شوند، نباید برای امضا چندین بار مردم را به پای میز ادارات بکشانیم.

وی یادآور شد: در بسیاری از ادارات شعارهای درباره تکریم ارباب رجوع نصب شده است اما به صورت عملیاتی این موضوع دیده نمی‌شود، شکایت درباره کم‌توجهی به مردم به مراجع قضایی کشیده شده، مردم نشان دادند که یار انقلاب و نظام هستند، حق یاران یاری و همراهی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شوراری اسلامی اگر به مردمی که یار انقلاب هستند توجه نکنیم، سربار انقلاب می‌شوند، بیان کرد: باید مردم‌داری را در راس امور خویش قرار دهیم، تعیین یک روز برای ملاقات عمومی با توجه به میزان مراجعات کم است، بسیاری از جلسات دستاوردی ندارد چه اشکالی دارد که میزان وقتی که برای ملاقات عمومی در نظر گرفته می‌شود افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام ماه مبارک رمضان، افزود: نظارت‌ها در این بخش تقویت شود و باید تلاش کنیم که رضایت مردمی جلب شود.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز اظهار کرد: در سال رونق تولید باید با توجه به تحریم‌های ظالمانه مباحث اقتصاد مقاومتی و شعارهای 10 سال اخیر را مورد توجه قرار دهیم و اگر در این 10 سال به این مباحث و شعارها توجه می‌شد شاید در حال حاضر مشکلات کمتری داشتیم.

وی افزود: مباحث پنجره واحد در استان جدی‌تر گرفته شود و کارگروه‌های ما باید کاربردی‌تر برگزار شود،مسائل مازندران باید در داخل استان حل و فصل شود، با روزمرگی مشکلات حل نمی‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه نسبت به مطالبات مردم اطلاع کافی داریم، افزود: راه حل این معضلات همدلی و همگرایی است، در سیل نه اینکه نقصی نداشیتم نواقص در حال بررسی است، در بحران باید همه دستگاه‌ها درگیر شوند، رسانه‌ها به خوبی پای کار بودند اما باید بپذیریم موانع و مشکلاتی داشتیم.

وی ادامه داد: می‌توانستیم و می‌توانیم با کار فوق‌العاده مسائل استان را حل کنیم، ما در شرایط عادی نیستیم، در شرایط فوق‌العاده باید حساسیت‌ها بیشتر و تقویت شوند.

*ایجاد 3 منطقه آزاد در مازندران

حسین‌زادگان در ارتباط با بحث منطقه آزاد، بیان کرد: با بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که یک منطقه آزاد با سه بخش منفصل ایجاد شود، این موضوع مورد تایید مسؤولان دولتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث پسماند دولت قول مساعد داده است و اگر این موضوع حل شود رضایت مردمی را به دنبال داریم، در مدل محرک توسعه استان همه نقطه مشترک داریم و پیش‌بینی کردیم که در هر شهرستانی اولویت‌ها مشخص شود.

*تجدیدنظر درباره عملکرد مدیران کم‌کار

استاندار درباره اقدامات مدیران اجرایی در برنامه 100 روزه گفت: عملکرد همکاران ما بررسی شده است و آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم، وقتی مدیران در 100 روز برنامه‌ای برای توسعه نداشته باشند معلوم است که در ادامه فعالیت این مدیر باید تجدیدنظر شود.

وی در ارتباط با تفویض اختیار به مدیران شهرستانی، بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مدیران انجام دادند به نمایندگان گزارش دهند.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه بحث مدیریت بحران و بازسازی متفاوت است، گفت: کنار مردم بودن امتیاز ویژه‌ای است که در سیل دیدیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده مناسبی شود.

وی با اعلام اینکه در بازسازی اگر درست عمل نکنیم، ذائقه مردم تلخ می‌شود، افزود: ساخت واحدهای مسکونی در اولویت است و باید تلاش کنیم و کار شبانه‌روزی در این ارتباط انجام شده، البته در بازسازی برخی امور نیاز به زمان داریم.

استاندار مازندران اضافه کرد: در بازسازی معاون معین تعیین کردیم که نیاز به تامین اعتبارات داریم و تا رسیدن اعتبارات باید از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

وی در ارتباط با مباحث فاصله مردم با دولت که توسط یکی از نمایندگان مطرح شده است،گفت: ملاقات عمومی به صورت جدی انجام می‌شود، بازرسی‌ها در دستور کار است، برای اقشار مختلف وقت جداگانه‌ای اختصاص می‌دهیم، در بحث تکریم ارباب رجوع نیاز داریم که بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و با راه اندازی پنجره واحد سرعت صدور مجوزها کاهش می‌یابد.

حسین‌زادگان در پایان گفت: در بحث ساماندهی رودخانه‌ها شهرداری‌ها احساس مسؤولیت کنند، در شرایط سخت و حاد انتظار داریم که کنار همدیگر باشیم.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول