اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ماشین‌سازی بدون اطلاع نمایندگان واگذار شد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: نمایندگان مجلس در واگذاری ماشین‌سازی بسیار پیگیر بودند ولی در نهایت و با بی‌اطلاعی و بی‌خبری نمایندگان این واحد تولیدی مادر به فردی واگذار شد که مشکلات را افزایش داد.

ماشین‌سازی بدون اطلاع نمایندگان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا ساعی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان اظهار کرد: شرایط جامعه به گونه‌ای است که کارگران و کارفرمایان در حیطه کاری خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه بنده در فراکسیون کارگری در مجلس نیز حاضر هستم، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در رابطه با بالا رفتن نرخ ارز، بیکاری و تشدید تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو شده‌ایم ولی نگرانی اصلی این است که اقشار پایین جامعه از لحاظ درآمدی با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: با پیشنهاد فراکسیون کارگری تصمیم بر آن شد تا شورای عالی کار یک بار برگزار نشود تا فقط یک بار تصمیم قیمت انجام نگیرد چراکه این کفاف گذران زندگی را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که طبق فرمول انجام گرفت باید 3 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی کارگر باشد و بنده نیز به صورت واضح مصاحبه‌های در این خصوص انجام دادم.

ساعی با بیان اینکه کارفرمایان با تشدید تحریم‌ها در تهیه مواد اولیه و وام‌ها دچار مشکلاتی هستند، گفت: فشار زیادی به کارفرما تحمیل شده است از این‌رو باید رویه‌ای تعبیه شود که دولت موازانه را رعایت کند.

وی ابراز کرد: با تلاش فراوان قرار بر آن شد تا همان افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان برای کارگران نیز انجام گیرد ولی با بررسی‌ها دیدیم که گاهاً حداقل حقوق و امکانات انجام نگرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بسیاری از موارد در قانون دیده نمی‌شود و گویای بسیاری از مسائل نیست از این‌رو کارفرمایان و دولت تلاش کنند تا میزان کسری را مستقیم و غیرمستقیم جبران کنند تا بلکه سفره کارگران کم‌رنگ نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد موجود در کشور گفت: این ظرفیت‌ها باید توانمند شوند و به همین منظور باید دست به دست هم داده و به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود پیش رویم که الحمدالله تعامل خوبی در این خصوص در استان وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: البته برخی واحدهای تولیدی فعال هستند ولی برخی از واحدهای تولیدی دچار مشکل بوده و کارگران ورود کرده‌اند.

وی با ابراز تاسف از برخی واگذاری‌های نامناسب به اشخاصی که هیچ‌گونه عرق ملی ندارند، تصریح کرد: از جمله این اشتباهات می‌توان به واگذاری کارخانه بلبرینگ‌سازی و ماشین‌سازی اشاره کرد که به جای اینکه باید تولیدات بی‌شمار و افزایش کارگر داشته باشد، الان به این حال و روز افتاده است.

ساعی  ادامه داد: متاسفانه اصل ۴۴ در کل کشور و در طول دو دهه درست انجام نشده و واحدهای تولیدی به افرادی واگذار شده است که هیچ تعلق خاطری به توسعه، گسترش و تولید داخلی ندارند.  

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در واگذاری ماشین‌سازی بسیار پیگیر بودند ولی در نهایت و با بی‌اطلاعی و بی‌خبری نمایندگان این واحد تولیدی مادر  به فردی واگذار شد که مشکلات را افزایش داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به بازدید اخیر خود از کارخانه کبریت‌سازی ممتاز اشاره کرد و گفت: وقتی این کارخانه را دیدم لذت بردم که در سال ۱۳۰۰ چنین کارخانه‌ای در شهر اولین‌ها ایجاد شده است و کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: البته موزه‌ای نیز در کارخانه ممتاز ایجاد شده که از روند چگونگی تاسیس تا روند گسترش را توضیح می‌دهد که در جای خود جالب است.

ساعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانه کبریت‌سازی ممتاز نیاز به تغییر کاربری دارد از این‌رو باید از افراد صاحب فکر و ایده دعوت شود تا با همفکری به یک سرو سامان مناسبی رسید و واحدها به افرادی واگذار شود که لیاقت توسعه دادن را داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: آذربایجان در هشت سال دفاع مقدس همیشه خط شکن بوده و نام‌آوران زیادی را برای امنیت، استقلال و آزادی کشور تقدیم کرده‌، قطعا با همدلی پیشرو در گسترش چرخه اقتصادی کشور نیز بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول