اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

عملیات اجرایی مترو پردیس امسال آغاز می‌شود/ مسکن مهر باید قبل از زمستان تمام شود

مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه عملیات اجرایی مترو شهر جدید پردیس امسال آغاز خواهد شد، گفت:‌ در خواست ما از وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر این است که از ظرفیت بودجه ۹۸ استفاده شود تا مسکن مهرسریع‌تر تحویل متقاضیان شود.

عملیات اجرایی مترو پردیس امسال آغاز می‌شود/ مسکن مهر باید قبل از زمستان تمام شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمهدی هدایت امروز در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۱۷ مسکن مهر و ۷ پروژه روبنایی در شهر پردیس، با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته ۴ هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است، گفت:‌ در این چند ماه پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی به شهرهای جدید و شهر جدید پردیس، تعهد کرده‌ایم تا پایان سال کلیه واحدهای مسکن مهر به غیر از معدود واحدهایی که مشکل حقوقی دارند و چندین سال متوقف بودند، تحویل مالکان شود. 

وی افزود: پیرو قولی که در بهمن‌ماه سال گذشته داده بودیم، ۶ هزار متقاضی مسکن مهر که پرداختی و واریزی داشتند، اما به آنها واحد مسکن مهر تخصیص پیدا نکرده بود، را تعیین تکلیف کنیم، طوری که تاکنون ۳ هزار نفر تعیین تکلیف و ۳ هزار نفر تا خردادماه تعیین تکلیف خواهند شد.

هدایت با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ نفر برای تحویل قراردادهای پنج برگی به شرکت عمران مراجعه می‌کنند، گفت:‌ در ماه‌های گذشته ۱۰ هزار قرارداد پنج برگی تحویل متقاضیان شده بود که در چهار ماه گذشته ۴۲ هزار قرارد پنج برگی تحویل متقاضیان شده است.

وی در مورد مترو پردیس گفت: نقشه‌های اجرایی متروی پردیس توسط قرارگاه خاتم در حال نهایی شدن است و این پروژه و عملیات اجرایی این پروژه امسال آغاز می‌شود. 

به گفته وی، مجوز احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ شهر جدید پردیس از سازمان محیط زیست دریافت شده است و امسال عملیاتی می‌شود.

هدایت با اشاره به اینکه در کنار تحویل واحدها، تکمیل روبناها در دستورکار است، گفت:‌ امروز شش باب مدرسه و یک واحد خدمات درمانی به موازات ساخت به مردم تحویل داده شده است.  

وی با بیان اینکه تاکنون در پردیس حجم پروژه‌های روبنایی تا این حد بالا نبوده است، گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی به صورت پکیج سرمایه‌گذاری و مشارکتی آغاز شده است. 

وی در مورد خریداری نصبیات واحد مسکن مهر گفت:‌ نصبیات واحدهای مسکن مهر مثل فاز ۱۱ و فاز ۸ خریداری شده است، چرا که نصبیات اولویت ما است تا با امکانات کامل، واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شود. 

وی افزود:‌ از سال ۹۱ تاکنون در پردیس پروژه جدید شروع نشده بود. 

وی گفت:‌ پس از ابلاغ برنامه اقدام ملی و تولید و عرضه مسکن که قرار شده است ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود، سهم شهر پردیس ۱۶ هزار واحد مسکونی بود که ۷ هزار و ۶۳۵ واحد آغاز شده و امسال تمام خواهد شد. 

وی با درخواست از وزیر شهرسازی به نمایندگان مجلس گفت: خوش‌بختانه ردیف‌های خوبی در آئین‌نامه اجرایی بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده است، پس درخواست ما این است که از ظرفیت بودجه به معنای واقعی استفاده شود، چرا که در شهر پردیس به دلیل بارش‌ها، محدودیت‌هایی در ساخت و ساز به وجود می‌آید، به همین دلیل چون قیمت مسکن و اجاره افزایش یافته است، ما تحت فشار مالکان هستیم، پس امیدواریم قبل از آغاز بارش‌ها در نیمه دوم سال، واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول