اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از بی‌توجهی مسؤول ارشد استان به شوراها تا عملی نشدن وعده‌ها

اعضای شورای استان چهارمحال و بختیاری در یک نشست مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران در حوزه عملکرد اعضای شورای شهرها و روستاها پاسخ دادند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با اصحاب رسانه در میان گذاشتند.

از بی‌توجهی مسؤول ارشد استان به شوراها تا عملی نشدن وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز اعضای شورای استان چهارمحال و بختیاری در یک نشست مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران در حوزه عملکرد اعضای شورای شهرها و روستاها پاسخ دادند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با اصحاب رسانه در میان گذاشتند.

عملکرد نامطلوب اعضای شورای شهر در پیگیری مشکلات مردم، عدم نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، عدم انتخاب شهرداران و دهیاران توانمند توسط اعضای شوراها، عدم ارتباط مؤثر با رسانه‌ها جهت پیگیری مشکلات مردمی و رسانه‌ای کردن آن‌ها و ... از موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر در نشست بود.

مدیران کشور در مسائل و مشکلات سیاسی عمل می‌کنند

حسینعلی رضایی در ابتدای جلسه با بیان اینکه مدیران کشور در مسائل و مشکلات سیاسی عمل می‌کنند، گفت: شاهدیم که نماینده مجلس در بحران مسؤول امور شده است و بخشداران غیربومی که هیچ شناختی از وضعیت شهرستان ندارند، عملا نمی‌توانند در زمان‌های حساس تصمیم درست بگیرند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: متأسفانه مدیران دستگاه‌های اجرایی شوراها را در مقابل خود می‌بینند که این مسئله معضل بزرگی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیگیری مشکلات است.

استاندار به شوراها اعتقادی ندارد

صادق عالیپور با گلایه از مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری و مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: متأسفانه استاندار شوراهای اسلامی شهر و روستا را به رسمیت نمی‌شناسد و اعتقادی به آن‌ها ندارد؛ به‌نوعی شوراها عروسک خیمه شب‌بازی هستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در خصوص مشکلات  این شهرستان افزود: متأسفانه در سیلاب اخیر روستاهایی مانند گوشه و چغاهست خسارات فروانی دیدند اما متأسفانه صدا و سیما پوشش خبری مناسبی در این راستا نداشت و مردم این روستاها گرفتار مشکلات فراوانی از جمله قطعی خطوط تلفن ثابت هستند و مسؤولان مخابرات نیز تاکنون اقدام مناسبی در خصوص رفع مشکلات نداشتند.

رحمت‌الله حکمی در ادامه این جلسه با بیان اینکه نظارت شوراها بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شرح وظایف دستگاه‌ها تعریف نشده است، گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی تا زمانی که در اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکلات اجتماعی روبرو نشوند سراغ اعضای شورای شهر نمی‌آیند.

به بهانه عدم تخصیص بودجه وعده‌های مسؤولان عملی نمی‌شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار ادامه داد: جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، مدیران نیز قول‌هایی برای حل مشکلات می‌دهند، اما به بهانه عدم تخصیص بودجه به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات اشتغال باید به ظرفیت‌های گردشگری، دامپروری و کشاورزی توجه کردو شاهدیم که صنایعی که با هدف صنعتی شدن در این استان احداث شد بنا به دلایلی موفق نشدند.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول