اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش خشم‌آلود بولتون به مصاحبه ظریف: مضحک و پروپاگاندا بود

مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به مصاحبه وزیر امور خارجه ایران درباره جنگ طلبی بولتون گفت که این سخنان مضحک و پروپاگاندا است.

واکنش خشم‌آلود بولتون به مصاحبه ظریف: مضحک و پروپاگاندا بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت که آمریکا قطعا هیچ پولی به کره‌شمالی برای آزادی «اتو وارمبیر» (شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی) نپرداخته اما تایید کرد که نماینده آمریکا تعهدنامه‌ای امضا کرده بود که واشنگتن این پول را خواهد پرداخت.

بولتون اضافه کرد: من فکر می‌کنم که این نکته کلیدی است. رئیس جمهور در آزاد کردن بیش از 20 آمریکایی در سراسر جهان بدون آنکه هیچ پولی پرداخت کند بسیار موفقیت آمیز عمل کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت که احتمالا ترامپ خواستار برگزاری نشست سومی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواهد بود.

بولتون در بخشی دیگری از این مصاحبه در واکنش به مصاحبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با همین شبکه گفت: این سخنان کاملا مضحک بوده و این سخنان پروپاگاندا و ارائه اطلاعات غلط از سوی ایران است و سیاست رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران پیش از آنکه من به دولت ملحق شوم کاملا شفاف بوده و این سیاست اعمال حداکثر فشار به ایران برای تغییر رفتارش است و فکر می‌کنم که این سیاست تاثیر گذار خواهد بود.

ظریف در مصاحبه‌ای که امروز از شبکه فاکس‌نیوز منتشر شد گفت که جان بولتون، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلاش می‌کنند تا آمریکا را به درگیری با ایران بکشند.

مجری فاکس‌نیوز در ادامه این مصاحبه درباره «آیا رفتار نظام ایران قابل تغییر است از بولتون درباره سیاست تغییر رژیم در ایران پرسید که وی مدعی شد: ایران همچنان به سرکوب مردم خود و حمایت از تروریسم بین‌المللی ادامه می‌دهد و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک را در پیش گرفته که تنها هدف واقعی از توسعه آن توانایی برای حمل تسلیحات هسته‌ای است و به همین دلیل است که معتقدیم فشارها می‌تواند تاثیر چشمگیری علیه ایران داشته باشد. 

وی افزود: یک سال پیش زمانی که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با ترامپ دیدار داشت اعلام کرد که قصد دارد از توافق هسته‌ای خارج شود تا به توافقی دیگر با ایران دست یابد که طی آن موضوع برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم در آن وجود داشته باشد و هر زمان که ایران برای مذاکره درباره این موضوعات آماده باشد، رئیس جمهور نیز آمادگی خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره عدم تمدید معافیت‌ تحریم‌های نفتی ایران نیز گفت: فکر می‌کنم که از یک سال پیش و از زمانی که رئیس جمهور ترامپ گفت که قصد داریم از توافق هسته‌ای با ایران خارج شویم و تحریم‌ها علیه این کشور را با هدف اعمال فشار بازگردانیم این فشارها تاثیرات بسیار چشمگیری داشتند و پایان معافیت‌ها نیز تاثیرات بیشتری بر ایران خواهند داشت.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی واشنگتن اعلام کرد که برای 8 کشور از جمله هند، چین، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، تایوان و یونان و ایتالیا معافیت‌هایی برای ادامه خرید نفت و میعانات گازی از ایران به مدت 6 ماه در نظر گرفته که این معافیت‌ها با شروع ماه مه (12 اردیبهشت‌ماه) به پایان خواهد رسید وکاخ سفید دو هفته پیش اعلام کرد که واشنگتن استثنائات مربوط به کاهش خرید نفت از ایران را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول