اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ظریف: بولتون و «تیم ب» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که مشاور امنیت ملی آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ولی‌عهد سعودی و ولی‌عهد ابوظبی، مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند.

ظریف: بولتون و «تیم ب» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر بار دیگر تأکید کرد که گروهی از اطرافیان رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال ایجاد درگیری نظامی با ایران هستند.

وی با انتشار دو تصویر از گزارش‌های منتشرشده درباره تلاش‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران، نوشت: «جان بولتون و تیم ب می‌گویند که مردم ایران شایسته‌ی وضعیتی بهتر هستند؛ ولی در عین حال اعتراف کرده‌اند که به دنبال توهم خود برای تغییر نظام، مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی و حتی جنگ قرار داده‌اند. آیا دونالد ترامپ اجازه خواهد داد آنها رؤیای خود برای یک جنگ بی‌پایان دیگر را محقق کنند؟»

ظریف امروز نیز در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که بولتون، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلاش می‌کنند تا آمریکا را به درگیری با ایران بکشند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این گروه به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران است، گفت: «دستکم. دستکم. همه آن‌ها نشان داده‌اند که علاقمندند که ایالات متحده را به یک درگیری بکشند. من معتقد نیستم که رئیس‌جمهور ترامپ هم این را بخواهد. من معتقدم که رئیس‌جمهور ترامپ با شعار خودداری از وارد کردن ایالات متحده به جنگی دیگر در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد. اما معتقدم که قصد رئیس‌جمهور ترامپ برای اعمال فشار و سیاست فشار حداکثری به ایران با هدف به زانو درآوردن ایران و اینکه ما مجبور به تسلیم شویم، محکوم به شکست است و فکر می‌کنم که این چهار نفر این را می‌دانند.»

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول