اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اتاق اصناف با فروش لباس‌های خلاف شئونات اسلامی برخورد کند

نمایندگان سمن‌های مذهبی با تجمع در اتاق اصناف مرکزی قزوین اعتراض خود را نسبت به پدیده منحوس بی‌حجابی و فروش لباس‌های خلاف شئونات اسلامی نشان داده و خواستار رفع این معضل اجتماعی از مسئولان امر شدند.

اتاق اصناف با فروش لباس‌های خلاف شئونات اسلامی برخورد کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین بعد از ظهر امروز نشست نمایندگان سمن‌های مذهبی با رئیس اتاق اصناف استان در نمازخانه اتاق اصناف مرکزی برگزار شد.

 متاسفانه مسئله بی‌‌حجابی ارتباط مستقیمی با افزایش دما پیدا کرده است اما با اینکه دمای استان ما هنوز به گرمی روزهای داغ تابستان نرسیده برخی با وضعیت بسیار بدی در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند.

 با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی بوده و قانون رعایت حجاب اسلامی نیز به تصویب رسیده است اما متاسفانه شاهد برخی بی‌بند و باری‌هایی از نوع بی‌حجابی در قزوین هستیم.

 به همین سبب و در پی افزایش ارائه لباس‌های خلاف شئونات اسلامی، برخی از نمایندگان سمن‌های مذهبی، نشستی را با رئیس اتاق اصناف قزوین تشکیل دادند تا اعتراض خود را نسبت به این امر خطیر بیان کرده و از مسئولان بخواهند تا هر چه سریع‌تر به این معضلات رسیدگی کنند‌.

 حجت‌الاسلام نعمتی یکی از نمایندگان حاضر در جمع اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام حاکم بر ایران یک نظام مردمی و اسلامی است، ضرورت دارد که همگان قوانین شرعی را رعایت کنند.

 وی افزود: برخی از بانوان عمداً حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند اما در این میان هستند افرادی که حکم شرعی مسائل دینی را نمی‌دانند.

 نعمتی خاطرنشان کرد: فردی با مرکز پاسخگویی به شبهات استان تماس گرفت و حکم شرعی کاشت ناخن را پرسید اما وقتی به این شخص توضیح دادم که ناخن مصنوعی مانع رسیدن آب وضو به ناخن خواهد شد، تعجب کرده و از آرایشگرانی که حکم غلط را به او گفته بودند، ناراحت شد.

 وی تصریح کرد: بهتر است بنرهایی در سطح شهر نصب شده و قوانین و احکام مربوط به موضوعات مختلف اجتماعی و دینی در آن مشخص و عنوان شود.

 قدسیه فیاضی یک فعال فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: علاوه بر پدیده ناهنجار سگ گردانی و بی‌حجابی در خیابان‌ها، بی‌بند و باری در برخی از رستوران‌ها نیز موج می‌زند و متاسفانه هیچ نظارتی نیز بر این مسائل وجود ندارد.

فیاضی تصریح کرد: از اتاق اصناف می‌خواهیم که به این مسائل رسیدگی کرده و مانع فعالیت اجتماعی بانوانی شود که به مسئله رعایت حجاب و شئونات اسلامی بی‌توجه هستند.

 وی با اشاره به اینکه خرید، فروش و استفاده از مانتوهای جلو باز غیرقانونی است، عنوان کرد: امروزه شاهد پوشش بسیار نامناسب بانوانی هستیم که از مانتوهای جلو باز استفاده می‌کنند. 

 این فعال فرهنگی بیان کرد: از اتاق اصناف می‌خواهیم تا با نظارت گسترده اجازه تولید و توزیع این دست از مانتوها را صادر نکند.

 

 یک خلأ قانونی عمیق در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد

محمد فرج زاده‌ها، رئیس اتاق اصناف استان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: پیش از آنکه پروانه صنفی توسط این اتاق صادر شود، افراد باید اسناد مربوط به بهداشت، مالیات، عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه خود را به اتاق اصناف ارائه کنند.

وی افزود: در صورتی که هر کدام از موارد قانونی مشکل داشته باشد، قطعاً پروانه برای این فرد صادر نخواهد شد.

 فرج زاده‌ها بیان کرد: اگر گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکاری صورت گیرد بازرسین اتاق می‌توانند در محل حضور یافته و پرونده را تشکیل دهند اما در حوزه بی حجابی‌‌ها مسؤولیتی نداریم چراکه متولی جمع‌آوری بی‌بند و باری‌های موجود در مغازه‌ها؛ اماکن است.

 رئیس اتاق اصناف قزوین اظهار کرد: هنوز قانونی به ما ابلاغ نشده که با فروشندگان و کارگران بدحجاب مقابله کنیم.

 وی عنوان کرد: اتاق اصناف بر عملکرد فروشندگان نظارت می‌کند اما متأسفانه در این میان یک خلأ قانونی وجود دارد و ما نمی‌توانیم نسبت به حجاب فروشندگان اظهار نظری داشته باشیم.

 فرج زاده‌ها خاطرنشان کرد: اگر اختیار قانونی در حوزه حجاب فروشندگان و کارگران آنها به اتاق اصناف داده شود قطعاً نسبت به اصلاح این امر اقدام می‌کنیم.

 فرج زاده‌ها تصریح کرد: پنج سال است که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا این اختیارات قانونی را در این زمینه به اتاق اصناف بدهند اما متاسفانه هنوز هیچ مجوزی صادر نشده است.

 وی خاطر نشان کرد: ۵ سال است که عنوان می‌کنند این موضوع باید در کمیسیون‌های فرهنگی مجلس وارد و بررسی شده و سپس به صحن علنی مجلس برسد.

  رئیس اتاق اصناف قزوین اظهار کرد: همچنین برای رفع معضل بی‌حجابی در مغازه‌ها با رئیس کل دادگستری استان و دادستان قزوین نیز صحبت کردیم و منتظر آن هستیم تا حکم نیابتی به ما ارائه کنند تا بتوانیم با این پدیده منحوس مقابله کنیم.

 گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا به زودی جلسه مشترکی با حضور دادستان قزوین، رئیس اماکن استان، رئیس اتاق اصناف قزوین و چند تن از نمایندگان سازمان‌های مذهبی گذاشته شده تا هر چه سریع‌تر این ناهنجاری اجتماعی رفع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول