اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

براری: ماهواره «ظفر» تا شهریور ماه آماده می‌شود/ تفاوت ماهواره‌های«ظفر» و «امید»

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مراحل ساخت ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت ایران تا 4 ماه آینده در شهریور ماه تکمیل می‌شود.

براری: ماهواره «ظفر» تا شهریور ماه آماده می‌شود/ تفاوت ماهواره‌های«ظفر» و «امید»

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: سازمان فضایی تلاش می‌کند تا ماهواره ظفر را در شهریور ماه سال جاری از دانشگاه علم و صنعت تحویل بگیرد و بلافاصله بعد از آن سعی خواهیم کرد فرآیند تحویل گیری و تطبیق و سازگاری با پرتابگر را انجام داده و همچنین با دریافت مجوز ، مراحل پرتاب آن را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان فضایی رشد 80 درصدی اقتصاد فضا و همچنین رشد 80 درصدی اشتغال در پایین دست بخش فضا در قالب همکاری با دانشگاه‌ها برای ارتقاء این بخش است.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تفاوت های زیاد ماهواره ظفر نسبت به ماهواره نوید اظهار داشت: ماهواره ظفر نسبت به ماهواره نوید یک رشد کیفی 20 برابری دارد، ماهواره نوید، ماهواره‌ای تحقیقاتی بود که در مدار 250 کیلومتری قرار گرفت اما ماهواره ظفر قرار است در مدار 500 کیلومتری قرار گیرد.

براری در مقایسه دو ماهواره جدید و قدیم دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: قدرت تفکیک تصاویر در ماهواره نوید 400 متر بود اما در ماهواره ظفر کیفیت تصاویر 20 برابر ارتقاء خواهد داشت. این در حالی است که وزن ماهواره ظفر نسبت به ماهواره نوید دو برابر افزایش پیدا کرده و می‌توانیم بگوییم ما به عرصه تثبیت فناوری ورود پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از تفاوت‌های ماهواره ظفر و با ماهواره نوید این است که ماهواره ظفر کاملا یک ماهواره عملیاتی بوده که با قرار گرفتن آن در مدار امیدواریم بتوانیم خدماتی را به جامعه ارائه دهیم. 

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز توان طراحی ساخت ماهواره در کشور بومی شده است و با استفاده از نیروی انسانی توانمند در حال انجام فرآیند ساخت ماهواره هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول