اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

باند سارقان خودروهای «زانتیا» گلستان و مازندران متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: باند سارقان خودرو که در استان گلستان و مازندران اقدام به سرقت خودروی «زانتیا» می‌کردند شناسایی و متلاشی شد.

باند سارقان خودروهای «زانتیا» گلستان و مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی مروتی بعد از امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در حوزه سرقت‌ها در سال 1397 شاهد 23 درصد افزاش وقوع و 12 درصد افزایش کشف را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: گرگان 17 درصد افزایش و گنبدکاووس 19 درصد افزایش سرقت را در سال گذشته داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: در جرائم سرقت، سرقت از منزل برای پلیس و مردم بسیار اهمیت دارد که در سال گذشته خوشبختانه این سرقت کنترل شده و نسبت به سال 1396 تغییر آماری نداشته است.

مروتی گفت: سرقت خودرو در سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و غالب سرقت‌ها به دلیل سهل‌انگاری شهروندان و مالکان خودروها بوده است.

وی تاکید کرد: سرقت به عنف 10 درصد کاهش داشته و متاسفانه در حوزه سرقت احشام 14 درصد افزایش داشته که عمده دلیل آن گران شدن گوشت بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: سامانه نما در سراسر کشور عملیاتی شده و تمام اموالی که توسط پلیس در سطح کشور کشف شود در این سامانه بارگذاری شده و مردم می‌توانند به این سامانه نما مراجعه کنند و مشخصات اموال را وارد کرده و در صوت کشف مال از طریق پلیس موضوع به کاربر اعلام می‌شود.

مروتی تاکید کرد: خودروهایی که زیر مدل 1386 است سعی شود به لوازم قابل ردیابی یا لوازم ایمنی مثل قفل فرمان یا قفل پدال مجهز شود زیرا خودرهای مدل پایین بخصوص خودروهای داخلی از ایمنی کمتری برخوردار بوده و راحت‌تر از دیگر خودرها قابل سرقت است.

وی بیان کرد: کلاهبرداری کارت به کارت در استان و کشور شایع شده که بیشترین شیوه و شگرد به این صورت است که به صاحبان حرف و مشاغل تماس می‌گیرند و با فنون بیان اغوا کننده فرد فروشنده را به پای دستگاه عابربانک کشانده و با روش‌های مختلف فرد قربانی با دستان خودش به سادگی پول را به حساب کلاهبردار واریز می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان درباره آمار کشف کالای قاچاق در استان در سال گذشته، تصریح کرد: 3 هزار و 600 پرونده قاچاق در کل استان تشکیل داده شد که ارزش ریالی آن 37 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

مروتی بیان کرد: بیشترین کالاهای قاچاق وارد شده به استان لوازم خانگی، لوازم مصرفی، مواد غذایی و البسه و کشف بوده است و کالاهایی که از استان قاچاق می‌شود سوخت، چوب و محصولات جنگلی است.

وی گفت: وقوع قتل در استان ر سال گذشته 10 درصد افزایش نسبت به سال 1396 داشته‌ام که اکثر قتل‌ها ناشی از مسائل قومی و طایفه‌ای بوده و قاتلان اکثرا جوان بوده‌اند که سلاح سرد و یا سلاح غیرمجاز در دسترس دارند که به سرعت با کوچکترین عصبانیتی از سلاح استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: سرقت مسلحانه 75 درصد کاهش وقوع داشته‌ایم و آدم‌ربایی نداشته‌ایم و تجاوز به عنف 35 درصد کاهش داشته و حریق عمدی 32 درصد کاهش داشته است.

مروتی در بخش پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شناسایی باند سرقت احشام در گلستان گفت: از این باند هشت نفره 42 فقره سرقت کشف و بیش از 100 رای دام کشف شد که یک فقره سرقت مسلحانه و باقی عادی بود و 8 عضو داشته است.

وی با اشاره به شناسایی باند سه نفره سرقت خودرو زانتیا در استان تاکید کرد: با تلاش پلیس آگاهی یک باند سرقت خودرو که در خارج استان بودند و در استان گلستان و مازندران اقدام به سرقت خودروی زانتیا می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: سارقان بلافاصله پس از چند سرقت شناسایی شدند و نیابت قضایی گرفتیم و در ساری و قائمشهر عملیات کردیم و تمامی اعضای باند دستگیر شدند.

مروتی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فعال شدن باند‌های سرقت کیف‌قاپی در استان متذکر شد: تمامی کیف‌قاپ‌های باندی فعال در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول