اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجام یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات زنجان

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از انجام یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات زنجان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اقدام صورت گرفته 128 میلیارد ریال است.

انجام یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات زنجان

غلامرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره  تحقیق و حسابرسی  اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان در اطلاعیه‌ای مهلت ارائه مستندات برای دریافت مفاصاحساب برای موقوفات غیر متصرفی 15 خرداد امسال است.
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از مدارک مورد نیاز برای انجام مفاصا حساب ارائه تصویر وقف‌نامه، بودجه مصوب، صورت‌حساب‌های بانکی، حکم تولیت، اسناد هزینه و درآمد سال مورد نظر، اضافه کرد: مبنای محاسبه حقوق اوقافی (حق‌التولیه و حق‌النظاره) بر اساس عواید وصولی موقوفه است.
وی تصریح کرد: بررسی عواید حاصله موقوفات باید بر اساس مستندات واقعی از جمله بودجه، قراردادهای تنظیمی، پیمان‌ها و احکام قانونی که از طرف مراجع ذیصلاح صادر می‌شود، صورت گیرد.
نظری در ادامه از صدور یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این مفاصا حساب‌ها 128 میلیارد برآورد شده است.
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از صدور قراری نظری وقفیت و گواهی مصرف برای 29 مورد از موقوفات و نیات واقفان خبر داد و گفت: از این تعداد 8 مورد در زنجان، یک مورد در ماهنشان، سه مورد در ایجرود، 11 مورد در ابهر، چهار مورد در طارم ثبت شده است.
وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای اثبات وقفیت و تعیین نیات واقف و دفاع از حقوق موقوفه انجام و در این راستا عمل به وقف نیز مستحکم می‌شود.

نظری ادامه داد: بررسی اسناد درآمد و هزینه یک موقوفه یا بقعه متبرکه و تطبیق درآمد آن با مصارف و هزینه‌های انجام شده از جمله نیت واقف، منجر به صدور مفاصا حساب می‌شود.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرا و عمل امینانه نیت واقفین یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است، اضافه کرد: بر همین اساس اوقاف در نظر دارد که نیات واقفان در قالب عواید موقوفات را هزینه و اجرای امینانه کند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول