اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فولادگر: رونق تولید تنها راه عبور از رکود تورمی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در وضعیت رکود تورمی قرار گرفته و در چنین شرایطی نه رونق وجود دارد و نه ثبات قیمت‌ها؛ لذا بهترین راه همان است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند و این راه، رونق دادن به تولید است.

فولادگر: رونق تولید تنها راه عبور از رکود تورمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری 10 ساله اخیر به شعار اقتصادی اظهار کرد: همین نام‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که باید اساس کار را بر اقتصاد گذاشت و با وجود اهمیت موضوعاتی همچون سیاست خارجی، فرهنگ و اجتماع، اقتصاد در اولویت امور کشور قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در وضعیت رکود تورمی قرار گرفته و در چنین شرایطی نه رونق وجود دارد و نه ثبات قیمت‌ها؛ لذا بهترین راه همان است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند و این راه، رونق دادن به تولید است.

رئیس کمیسیون ویژه تولید متذکر شد: برای رونق دادن به تولید، راهکارهای متعددی وجود دارد که عزم دولت، مجلس و مردم را می‌طلبد و در گام اول، دولت باید با به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام خود، تقاضا در بخش‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز را تحریک کند تا به دنبال آن، مشاغل وابسته نیز رونق بگیرند.

وی در ادامه افزود: رونق بر اشتغال و معیشت مردم ارجحیت دارد، چرا که تنها با ایجاد رونق در تولید می‌توان اشتغال‌زایی کرد و معیشت مردم را ارتقا داد.

فولادگر یادآور شد: افزایش حقوق اگر چه در سال جدید با ضریب مناسبی اعمال شد اما جوابگوی هزینه‌ها نیست و با افزایش حقوق نیز به تنهایی نمی‌توان پاسخگوی نیاز کارگران بود، بلکه بارونق دادن تولید است که معیشت مردم و کارگران ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون ویژه تولید ملی در سال جدید اعلام داشت: هر هفته جلساتی با موضوع رونق تولید با حضور وزرا و مسؤولان کشوری در این کمیسیون برگزار شده و تا پایان اردیبهشت، جمع‌بندی این مطالب را در قالب یک گزارش به صحن علنی ارائه خواهیم کرد.

نماینده مردم اصفهان متذکر شد: این گزارش، قانون نیست بلکه جنبه نظارتی دارد و قوانین وضع شده و چرایی اجرا نشدن آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن رونق تولید در ابتدا باید بررسی کنیم که چرا قوانین حمایت کننده تولید در کشور اجرایی نشده‌اند و پس از آن به این سؤال پاسخ دهیم که چرا شاخص‌های بهبود فضای کسب‌وکار در مسیر رشد قرار نگرفته‌اند.

فولادگر در خاتمه بیان داشت: بخشی دیگر از رونق تولید نیز به عهده کارگران و تولیدکنندگان بوده و آن، ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولیدات است.

انتهای پیام/63062/م20/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول