اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عزم جدی استان مرکزی برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی قصد دارد نه در حد شعار، بلکه در عمل بیانیه دوم‌ گام انقلاب را که از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است را در استان عملیاتی کند.

عزم جدی استان مرکزی برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: شکل‌گیری شورای راهبری و مبارزه با فساد اداری و ارتقا و فرهنگ‌سازی ادارات در جذب و تعدیل نیروها نیز از جمله اقداماتی است که در راستای بیانیه رهبر معظم انقلاب در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور مقابله و کنترل فساد اداری و ایجاد نظام سلامت در دستگاه‌های اجرایی، تشکیل نظام نامه مدیریتی و کمیته‌ای مصوب شده که دستگاه‌های‌ نظارتی همچون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف یاری رساند تا بتوانیم اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب را در استان تسریع ببخشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دستورالعمل جذب نیروهای بومی در استان نیز گفت: باید در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، به‌کارگیری نیروهای بومی در دستگاه‌های اجرایی حذف شده را توسط نمایندگان مجلس و از طریق مکاتبه ایراد قانونی آن را مرتفع کنیم تا جذب نیروهای بومی در ارگان‌ها اولویت قرار گیرد.

آقازاده افزود: در دستگاه‌هایی همچون محیط‌زیست و پزشکی قانونی با کمبود نیرو مواجه هستند نیز باید با ارائه راهکارهای اجرایی در راستای مرتفع کردن مشکلات این ارگان‌ها گام برداریم.

وی تأکید کرد: امید داریم حوزه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نتایج بسیار قابل قبولی در مقابله بهتر با فساد اداری کسب و در پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب کارنامه درخشانی کسب کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در زمستان ۹۶ سال گذشته پاک‌ترین استان در پرداخت رشوه و در تابستان ۹۷ نیز کمترین میزان تخلف در پرداخت رشوه را داشته است.

آقازاده تأکید کرد: باید با تلاش و پاکدستی مدیران دستگاه‌ها نیز در سال جاری در زمینه کاهش فساد اداری موفق‌تر از سال گذشته عمل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد مبحث جلوگیری از فساد و ایجاد سلامت نظام اداری مورد تأکید ویژه قرار گرفته است که می‌طلبد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان نقاط آسیب‌پذیر و فسادخیز در فرایندها شناسایی شود.

به گزارش فارس رقیه یادگاری در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: سلامت اداری به معنای فقدان فساد نیست چراکه فرایندهای فساد مشخص است و باید حلقه‌های ایجاد فساد قطع شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دبیرخانه این شورا گفت: بانک اطلاعاتی از سوی بازرسین تهیه شده و علاوه بر مبارزه با فساد از سوی بازرسین نظارت‌هایی به صورت مستمر از دستگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون 800 نفر ساعت در دوره‌های سلامت اداری در دستگاه‌ها، توسط بازرسین برگزار شده است.

یادگاری بیان داشت: باید فرایندها شناسایی شود و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت نیز فاقد ابهام باشد به گونه‌ای که دسترسی آزاد اطلاعات برای همگان قابل دسترس باشد.

وی با بیان اینکه ارائه میز خدمت فساد را کاهش می‌دهد اظهار داشت: عدم شناخت از قوانین و بخشنامه‌ها می‌تواند‌ زمینه فساد را فراهم کند و همچنین درخواست‌های اداری از سوی مردم نیز احتمال فساد را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تأکید کرد: باید فرایندها شناسایی و پس از شناخت نقاط آسیب‌پذیر و گلوگاه‌های فساد، اقدامات ویژه‌ای در این راستا صورت گیرد.

یادگاری بیان داشت: فساد در دستگاه‌ها محدود است و فرآیندهای اداری منجر به افزایش فساد در ادارات می‌شود که اصلاح فرآیندها می‌تواند در این خصوص بسیار مثمر ثمر باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجوز جذب نیروها در دستگاه‌ها با ستادها هست که مقرر شد طی مکاتباتی با نمایندگان با لحاظ کردن قانون و امور استخدامی کشور، همچون اعتبارات، تفویض اختیار برای جذب نیروها به استان‌ها واگذار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول