اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح «جهاد همبستگی ملی» فرصتی مناسب برای بازسازی مسکن سیل‎زدگان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه منزل مسکونی بیش از 3 هزار و 500 مددجوی کمیته امداد در سیلاب خسارت دید و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد، گفت: طرح جهاد همبستگی ملی فرصت مناسبی برای رفع مشکل مسکن سیل‎زدگان است.

طرح «جهاد همبستگی ملی» فرصتی مناسب برای بازسازی مسکن سیل‎زدگان

اسکندر اسکندری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، اظهار کرد: قرارگاه جهادی خدمات‎رسانی اجتماعی برای کمک به سیل‎زدگان با محوریت سپاه نینوا گلستان تشکیل شده که دستگاه‎های اجرایی مختلف اعم ازکمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه و ... در این قرارگاه برای هم‎افزایی در خدمات‎رسانی به سیل‎زدگان فعالیت می‎کنند.

*مشارکت 53 مرکز نیکوکاری کمیته امداد گلستان در طرح «جهاد همبستگی ملی»

وی با اشاره به اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» برای کمک به سیل‎زدگان افزود: در راستای این طرح هر مسجد ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی سیل‎زدگان را تأمین می‎کند که اقدام بسیار خوبی است و در این طرح به‎نوعی تقسیم وظیفه صورت می‎گیرد تا اقشار مختلف جامعه در جای‎جای ایران برای کمک به سیل‎زدگان پای کار بیایند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه طرح «جهادی همبستگی ملی» مصداق ضرب‎المثل «اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود» است، ابراز کرد: در این طرح به‎تدریج برای سیل‎زدگان، کمک جمع‎آوری می‎شود و در سطح کلان، تمام نیازهای مردم سیل‎زده استان گلستان در قالب این طرح برطرف خواهد شد.

اسکندری یادآور شد: سیلاب و رانش به حدود 18 هزار واحد مسکونی در گلستان خسارت وارد کرد که از این میزان حدود 8 هزار واحد مسکونی احداثی است که طرح جهاد همبستگی ملی فرصت مناسبی برای رفع مشکل مسکن سیل‎زدگان است.

وی با اشاره به اینکه 53 مرکز نیکوکاری کمیته امداد با محوریت مساجد در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: در کنار این مراکز، 19 دفتر نیز در شهرستان‎ها برای اجرای طرح جهاد همبستگی ملی مشارکت می‎کنند، همچنین در سطح کشور نیز از ظرفیت خیرین برای این طرح استفاده می‎شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطرنشان کرد: منزل مسکونی یک هزار و 800 مددجوی کمیته امداد در گلستان به طور کامل تخریب شد و نیاز به احداث دارد، همچنین یک هزار و 795 منزل مسکونی نیاز به بهسازی دارند.

*تأمین تجهیزات پزشکی بیماران صعب‎العلاج در مناطق سیل‎زده

 اسکندری با اشاره به اینکه خسارات وارده به مددجویان کمیته را شناسایی و برآورد کردیم، اذعان کرد: برخی از مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل‎زده بیماری صعب‎العلاج دارند که 140 خانواده سیل‎زده گلستانی که بیمار صعب‎العلاج دارند شناسایی و خدمات‎رسانی ویژه به آنها در حال انجام است.

 وی ادامه داد: نیازهای اساسی بیماران صعب‎العلاج در مناطق سیل‎زده تأمین شد و تجهیزات پزشکی این افراد که در سیلاب از بین رفت بلافاصله تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان به آسیب سیلاب به طرح‎های اشتغالزایی و اراضی کشاورزی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و توضیح داد: 216 رأس دام سبک و 16 رأس دام سنگین از مددجویان کمیته امداد گلستان بر اثر سیلاب از بین رفت.

اسکندری با بیان اینکه حدود 700 واحد تولیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بخش‎های مختلف تحت تأثیر سیل قرار گرفت، ابراز کرد: یک سال امهال تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی سیل‎زده در دستور کار ما قرار دارد، همچنین دریافت تسهیلات دوباره به این افراد تا سقف 50 میلیون تومان در خارج از نوبت انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه تمام مددجویان کمیته امداد که اثاثیه منزل آنها بر اثر سیل دچار خسارت شد مورد حمایت قرار می‎گیرند، گفت: مجوز 800 سری لوازم خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گرفته شده و تلاش می‎کنیم تمام نیاز مددجویان سیل‎زده در بخش اثایه منزل حل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان اضافه کرد: در بخش مسکن نیز علاوه‎بر اعطای تسهیلات بلاعوض توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد نیز به سیل‎زدگان تحت پوشش خود تسهیلات بلاعوض می‎دهد و در این بخش از خیرین نیز کمک خواهیم گرفت.

اسکندری با بیان اینکه هدف‎گذاری کردیم منزل افراد مددجویان سیل‎زده کمیته امداد تا پایان شهریورماه جاری تحویل داده شود، افزود: درصدد هستیم به مددجویان سیل‎زده که منزل مسکونی و اثاثیه آنها در سیلاب از بین رفت کلید منزل به همراه اثاثیه نو تحویل ‎دهیم تا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زندگی بانشاط و بهتر از گذشته را تجربه کنند.

  وی با بیان اینکه سطح خسارت به سیل‎زدگان گسترده است، تصریح کرد: مردم نوع‎دوست می‎توانند کمک‎های خود به خانواده‌های سیل‎زده گلستان را از طریق کد یواس‎اس‎دی «# 017 * 8877 *» و یا به شماره حساب‌ «011804689008»  و یا شماره کارت «6037991899970226»کمیته امداد  نزد بانک ملی واریز کنند.

به گزارش فارس، طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.

در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهند کرد.

همچنین همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول