اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رفیعی: برای فتح قله لنین، اتومبیلم را فروختم

قهرمان کوهنوردی استان گیلان با اذعان به اینکه برای فتح قله لینین ماشین خود را به فروش گذاشتم گفت: یکی از دلایلی که من قله لنین را برای انتخاب کردم هزینه کرد آن بود که متأسفانه با افزایش نرخ ارز قله‌ای که می‌شد با ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان آن را فتح کرد به ۵۰ میلیون تومان رسید.

رفیعی: برای فتح قله لنین، اتومبیلم را فروختم

پویار رفیعی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا، با بیان اینکه تمام تلاش خود را بالا بردن پرچم ایران انجام می‌دهم اظهار کرد: کوهنوردی یکی از سخت‌ترین رشته‌های ورزشی در دنیا است و زمانی که من این رشته را آغاز کردم بسیاری از افراد با این کار مخالفت کردند زیرا آینده‌ای برای این رشته تصور نمی‌کردند.

وی با اشاره حضور خود در اردوهای تیم ملی گفت: بعد از گذشت سه ماه از آغاز فعالیت رسمی خود در این رشته به اردوهای تیم ملی دعوت و با تلاش و پشتکار، موفق به حضور ثابت در اردوهای تیم ملی شدم که باعث تعجب دوست داران شده بود.

قهرمان کوهنوردی استان گیلان با اذعان به اینکه حضور در اردوی تیم ملی کمک بسیار زیادی در موفقیت من داشته است تصریح کرد: حضور در اردوهای تیم ملی و آشنایی با ورزشکاران مختلف باعث افزایش تجربه بنده در کوهنوردی شده که بسیار برای من مفید بوده است.

رفیعی با اشاره به نقش مؤثر خانواده در موفقیت‌های ورزشکاران افزود: اگر فردی می‌خواهد در هر عرصه و حرفه‌ای موفق شود باید باپشتکار و جدیت خود، حمایت از خانواده را پشت سرخود ببیند تا بتواند به موفقیت‌های لازم برسد.

وی با بیان اینکه در فتح نخستین قله هیچ نهادی از من حمایت نکرده است خاطرنشان کرد: زمانی که من سعی در فتح  اولین قله در کشور تاجیکستان را داشتم هیچ نهاد دولتی و اداره ورزش و جوانان از بنده حمایت نکرده و با کمک دوستان، خانواده و با دریافت وام موفق به فتح این قله شدم.

قهرمان کوهنوردی استان گیلان دریافت نشان پلنگ برفی را بسیار دشوار دانست و بیان کرد: در دنیا فقط افرادی موفق به دریافت نشان پلنگ برفی می‌شوند که بتوانند پنج قله بالای هفت هزار  متر را در کشور شوروی سابق فتح کنند که من با تلاش فراوان قطعاً موفق به کسب این عنوان می‌شوم.

رفیعی با اذعان به اینکه برای فتح قله لینین ماشین خود را به فروش گذاشتم افزود: یکی از دلایلی که من قله لنین را برای انتخاب کردم هزینه کرد آن بود که متأسفانه با افزایش نرخ ارز، قله‌ای که می‌شد با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان آن را فتح کرد به ۵۰ میلیون تومان رسیده و من برای انجام این کار ماشین خود را به فروش گذاشته‌ام تا بتوانم موفق شوم.

وی با بیان اینکه در ورزش کوهنوردی انسان باید سختی‌های زیادی را متحمل شود گفت: رشته ‌کوه‌نوردی یکی از سخت‌ترین رشته‌ها در دنیا است که برای فتح قله‌های متفاوت باید تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسایی را انجام دهیم تا بتوانیم در شرایط بحرانی توان جسمی و تنفسی خود را حفظ کرده تا موفق به فتح قله شویم.

قهرمان کوهنوردی استان گیلان با درخواست از مسؤولین برای حمایت از رشته‌ کوه‌نوردی تصریح کرد: هزینه‌های رشته‌کوه‌نوردی بسیار بالا است به‌طوری‌که برای تهیه یک کفش کوهنوردی باید چیزی بالغ‌بر ۱۰ میلیون تومان هزینه کرد که بدون حمایت نهادهای دولتی امکان فتح قله‌های مختلف نمی‌باشد لذا از همه مسؤولین می‌خواهم که به این نکته توجه جدی کنند.

رفیعی با اشاره به ظرفیت بالای رشته کوهنوردی در برندسازی، خاطرنشان کرد: از صاحبان کالا و افرادی که توانایی اسپانسرینگ دارند و یا با افراد دارای پشتوانه مالی برای اسپانسرینگ، مراوده دارند، خواهان معرفی به بنده هستم، مسلماً رشته کوهنوردی جذابیت بالایی داشته و می‌تواند تأثیر بسزایی در برندسازی و معرفی برند سرمایه‌گذاران ایفا کند.

به گزارش فارس، از رزومه‌های این ورزشکار می‌توان به جوان‌ترین داوطلب نشان جهانی پلنگ برفی در ایران جوان‌ترین هیمالیانورد گیلانی، صعود به قله‌ ۷۱۰۵ متری کورژنوسکایا_تاجیکستان در سال ۲۰۱۷، صعود به قله‌ی ۷۱۰۵ متری لنین_قرقیزستان در سال ۲۰۱۸، دارنده دو مدال برنز آسیا در هیمالیانوردی و کوهنوردی، ساخت دو مستند حرفه‌ای و ورزشی در  خارج از خاک ایران و رونمایی در ایران، مستند (وقتی آغاز کنیم)، مستند (بر بال هدف) اشاره کرد.

پنج بار صعود موفق زمستانه به بام ایران قله‌ی دماوند از جبهه جنوبی و شمال شرقی، صعود زمستانه به پنج قله بالای ۴۰۰۰ متر منطقه سبلان در حمایت از کودکان سرطانی به‌عنوان تیم منتخب ملی، حضور در صعود بین‌المللی، دوره هواشناسی کوهستان، دوره رسمی نجات در بهمن از دیگر افتخارات کوهنورد گیلانی است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول