اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نبود سالن و تبلیغات؛ چالش عمده تئاتر مشهد

کارگردان تئاتر گفت: عمده‌ترین مسئله و چالش فضای تئاتر مشهد نبود سالن استاندارد و تبلیغات است، چراکه تبلیغات مهم‌ترین اتفاق در این حوزه بوده و می‌تواند به معرفی آن کمک کند.

نبود سالن و تبلیغات؛ چالش عمده تئاتر مشهد

حسین اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه ما هنوز به آن درجه‌ای از تئاتر در مشهد نرسیدیم که بخواهیم از باند و باند بازی صحبت کنیم، گفت: هنوز فضای تئاتری شهرمان تا آن اندازه گسترده و وسیع نیست که بخواهد باندی تشکیل شود.

این کارگردان تئاتر  در مشهد افزود: وقتی این صحبت مطرح می‌شود، معنی آن این است که افراد با یک عده خاصی کار می‌کنند که آن هم به واسطه نزدیکی و راحتی آن آدم‌ها و اعتمادشان به آن شخص و آن اتفاق است.

وی تاکید کرد: من خیلی به باندبازی مقید نیستم و خودم را با آن درگیر نمی‌کنم، ترجیح می‌دهم به راه خودم ادامه دهم.

اکبرپور اظهار کرد: عمده‌ترین مسئله و چالش فضای تئاتر مشهد نبود سالن استاندارد و تبلیغات است، چراکه تبلیغات مهم‌ترین اتفاق در این حوزه بوده و می‌تواند به معرفی آن کمک کند، زیرا بسیاری از اهالی مشهد هنوز اطلاعی ندارند که ما در مشهد تئاتر داریم.

این کارگردان تئاتر در مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری قول ساخت سالن بلک باکس را داده بود که با پیگیری‌هایی که کردیم در جلسه‌ای قبل از سال نو، شهردار گفت، ما پیگیر این سالن هستیم و تمام کارهای زیرساختی انجام شده، تا دو سال آینده، سالن تحویل فضای تئاتری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» در مشهد، یادآور شد: این نمایش ژانر کمدی داشته، ولی قالب اجتماعی دارد، این اثر از یکشنبه شب به روی صحنه رفته است و در پردیس تئاتر مستقل اجرا می‌شود.

اکبرپور بیان کرد: فضای اجرای نمایش ما بلک باکسی است و به صحنه کوچک برای ارتباط‌گیری بیشتر با مخاطب نیاز دارد، به همین دلیل نتوانستیم در سالن اصلی تئاتر شهر این اثر را اجرا کنیم و در پردیس تئاتر مستقل به اجرا پرداختیم.

این کارگردان تئاتر در مشهد با بیان اینکه این نمایش در جشنواره تئاتر فجر هم اجرا شده‌ و حدود 10 شب در سالن چهار سوی تئاتر تهران اجرای عمومی داشته است، اضافه کرد: این نمایش در میان 50 اثر معرفی شده به جشنواره تئاتر فجر، جزو 23 نمایش برگزیده برای حضور در جشنواره شد که به روی صحنه رفت و توانست به عنوان نمایش منتخب برای اجرای عموم در تهران برگزیده شود.

وی افزود: این اتفاق برای من و گروهم بسیار اتفاق خوشایند و شیرینی بود، چراکه به این راحتی‌ها کسی موفق به اجرا در مجموعه تئاتر شهر تهران نمی‌شود.

اکبرپور نویسنده این اثر را بهزاد آقاجانی عنوان کرد و گفت: بازیگران این اثر نمایشی را ندا محمدی، محمد جهانپا، منصور جهانبخش، سپهر ملا حسینی هستند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول