اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی خانه کارگر درخواست به حق جمعیت 15 هزار نفری کارگران سنندج است

فرماندار سنندج گفت: راه‌اندازی خانه کارگر برای ساماندهی 15 هزار کارگر موجود در سنندج ضروری است.

راه‌اندازی خانه کارگر درخواست به حق جمعیت 15 هزار نفری کارگران سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم زراعی در نشستی که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: 15 هزار کارگر در سطح شهرستان سنندج شناسایی شده‌اند.

وی افزود: ایده ساماندهی کارگران در قالب یک خانه کارگری از سال 93 کلید خورد، اما متأسفانه این طرح هنوز هم اجرایی نشده است.

فرماندار سنندج با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح کارگران دارای شناسه کاری می‌شوند، گفت: ثبت مشخصات شخصی این افراد منجر به از بین رفتن دغدغه مردم در خصوص اعتماد کردن به کارگرانی که به کار می‌گیرند، می‌شود.

وی با ذکر اینکه ساماندهی کارگران می‌تواند بسترساز آموزش دهی به آنان شود، تصریح کرد: کارگران در زمان‌هایی که بیکار هستند می‌توانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، روانشناسی، جامعه‌شناسی و یا حتی حرفه‌ای آموزی بهره‌مند شوند.

زارعی با اذعان به اینکه یکی از اهداف شهرداری سنندج، ساماندهی این صنف است، ادامه داد: با این اقدام می توان کارگران را از سطح چهارراه‌ها و پیاده روها جمع‌آوری کرده و علاوه بر حفظ عزت نفس آنان، آموزش‌های حرفه‌ای و عملی را به آنان داده و در فضایی دوستانه تجربیات صاحبان فن و پیشکسوتان را به جوانترها منتقل کرد.

وی خواستار طرح مجدد این ایده در شورای شهر شد و خاطرنشان کرد: امید است شورای شهر با در نظر گرفتن شرایط، ویژگی‌ها و بازخورد مثبت این طرح، نسبت به اجرایی شدن آن و تسریع در راه اندازی مکانی برای این قشر زحمتکش اهتمام خود را به کار گیرند.

فرماندار سنندج با تأکید بر اینکه تکریم کار و کارگر نباید محدود به تبریک روز کارگر شود، خاطرنشان کرد: امید است راه و شهرسازی نسبت به تخصیص مکان به این افراد، حتی به صورت اجاره‌ای همکاری لازم را لحاظ کند.

وی در پایان با گریز به اینکه شهرداری هم به صورت جد موافق و پیگیر اجرای اسکان و ساماندهی کارگران است، یادآور شد: موانعی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد که می طلبد مسکن و راه و شهرسازی و شورای شهر ورود کرده و تا حد امکان روند اجرای این طرح را سرعت بخشند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول