اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی نظریه جهانی است که ایران را آباد می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به گستردگی و غنای آن یک نظریه جهانی است که منجر به آبادانی ایران اسلامی خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی نظریه جهانی است که ایران را آباد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اولین همایش تخصصی دانش‌افزایی فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور فعالان فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان و به مدت دو روز با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حال برگزاری است.
حجت‌الله عبدالملکی، قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی به عنوان مدرس در یک برنامه ۶ ساعته به آشنایی مبنایی، پایدار و زیرساختی با اقتصاد مقاومتی برای فعالان فرهنگی واحد‌های استان پرداخت.
وی با اشاره به معرفی اقتصاد مقاومتی و اهداف و وضعیت پیشرفت ایران و جهان طی چهل سال گذشته گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به گستردگی و غنای آن یک نظریه جهانی است و الگویی است که الزاماً باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت اقتصاد مقاومتی در چارچوب برنامه جنگ اقتصادی با غرب و آمریکا است، افزود: ما درگیر جنگ اقتصادی بزرگی هستیم و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.
این عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق، رفاه عمومی و استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی را از اهداف اقتصاد مقاومتی معرفی و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود برسد و نبرد اقتصادی فقط در زمان تحریم وجود ندارد، بلکه در زمان تحریم بیشتر درک و احساس می‌شود.
دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: یکی از دلایل عدم تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی در کشور ما تحریم‌ها هستند که روند پیشرفت اقتصاد مقاومتی را با مشکل مواجه کرده است و اقتصاد مقاومتی یک راهکار مهم و کاربردی در برابر تحریم‌ها است که ایران اسلامی را آباد خواهد کرد.
عبدالملکی گفت: استقلال اقتصادی، باید از دیدگاه برون‌گرایی و به معنای تعامل با جهان از موضع قدرت مورد نظر و بررسی قرار گیرد و در بحث عنصر قدرت اقتصادی موضوع فناوری باید مد نظر قرار گیرد؛ بنابراین در اقتصاد مقاومتی الزاماً باید توجه ویژه به مسایل دانش‌بنیان شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول